med-motEDS

Direktlänk till inlägg 7 april 2016

Spray spray

Av med-moteds - 7 april 2016 09:03

Fick upp ungarna o satte de till o käka frukost o klä sig. Undertiden var jag ute o körde en runda till med sprayfärg. E rädd att färgen börjar sina i flaskorna.... Körde därför ett lager av grundfärgen nu. Så får jag köra ett lager av den riktiga färgen i nästa skikt. De är ju vita båda så de kvittar ju på de viset.


2h senare är lager 2 för dagen sprayat o nu börjar de likna något där ute i garaget;-) Tror allt ja ska mäta o sen skära till tapet oxå under dagen. Måste komma på något jag kan använda o skära runt. Behöver ju göra "hål i tapeten" för o få ut beslagen som tyvärr satt limmade & spikade fast i sekretären så de våga ja inte försöka ta bort. Risk finns ju att ja hade tagit sönder sekretären istället.


O som en blixt från klar himmel så kom yrsel, dimsyn o illamående över mig. Kämpade med tapetutskärning men fick lägga mig på soffan o sippa vatten. Fick ner lite bulle o lite senare åt ja en bit lax o sås. Låg o småslumra på soffan i en halvtimme innan ja va tvungen o hämta dottern på skolan. Hon såg på mig att ja inte mådde bra o när vi kom hem kröp ja ner i sängen. Men ja mådde faktiskt bättre efter slumrandet o låg mest o vilade ett par timmar i sängen.


Frågan är, e de pga att jag (troligtvis) glömde medicinerna dan innan, eller e de för att ja kört på för mycket sp kroppen skriker STOPP eller e de helt enkelt bara mitt mående? Ja hade ju hoppats hamna i dessa mående nu när jag käkar B12....


Mådde iallafall helt okej så ajg o loppan körde till ridningen o hon hade Dponnyn M idag oxå. grät lite under lektionen då hon inte tyckte att han lyssnade o saktade av när hon ville. Men de va allmänt oroligt idag, L ville inte galloppera först o va stel som en pinne, men red en för henne ny häst. J gallopera inte heller först trots en van o lugn häst, men hon smittades kanske av de andra? O T grät mest hela tiden för o hon tyckte att hennes häst sprang på för mycke o inte lyssnade. Ja ja hur som helst tyckte jag att loppan red sin ponny snyggt. Även om han sprang från henne i traven efter galoppen. Men hon gjorde precis de grejer hon skulle på lektionen o när de övade övergång mellan lättridning o arbetstrav 5steg av varje hade hon honom i såååå fin form! Kul o se o i boxen e han helt fantastisk o ha o göra med. Ja börjar gilla honom skarpt<3


När vi kom hem blev de o hämta upp grabben från fysträningen o sen skar jag sista bitarna tapet till sekretären. Hade tänkt o tapetsera, men insåg att nej de skulle ja låta bli! Så efter kvällsmaten kröp ja ner i soffan o kollade lyxfällan o sen kröp ja o ungarna ner i sängen o kollade första programmet av det stora tårtslaget:-) Verkligen ett program som passar oss:-)

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards