med-motEDS

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

En helg hos mor & far

Av med-moteds - 26 februari 2013 08:49

På lördag morgonen steg vi upp tidigt, donnan fick åksjuketabletten när hon vaknade till halv 4. Packade de sista o satte oss i bilen,. jag fick köra då mannen tyvärr efter några timmar i donnans säng på natten hade skallevärk.

Donnans hals va mycket bättre på fredagen o de va bara lite förkylda båda busarna så vi åkte upp på kalaset.

Kom fram o dumpa barnen o körde till en stormarknad för o försöka fynda odlingsklockor bla o så present till ungarnas ena kusin som oxå skulle firats.

Tyvärr hade han vattkoppor o fick bli hos sin mamma.


Ja jo visst hitta vi lite shopping men knappt de vi hade skrivit upp på listan o sen strula tekniken nrä jag skulle föra pengar... men ja aj de löste sig till slut o vi åkte hem till mamma igen o käka god bullfrukost:-)


Pågarna åkte till stan för o köpa bl.a färg till sonens modellplan som han fick i julklapp.

Vi töser förberedde för kalaset! Jag for en snabb sväng till apoteket för o hämta ut mina  nya omeprazol enterotabletter, men de hade bara kapslar hemma:-(


Så vid 3 tiden kom min farmor, min bror o hans sambo. o kalaset börja:-)

Smidigt med sammanslag av mamma, pappa, svägerska o brorsson:-) De fyller inom loppet av en månad nämligen;-) o vår Mars e grym m födelsedagar.

o nu kom ju brorsans grabb i slutet av feb oxå... Inom loppet av en månad har vi 7 föllsegrisar;-) Varav vår son som oxå vill ha barnkalas;-) o i å dyker dessutom påsken upp då vilket resulterar i att vi vill ut m husvagnen:-)


Kolla mellon på kvällen o sen somna jag med en tidning i nyllet.


Söndagen vakna vi upp o åt frukost ihop. Mamma o jag "opererade" sedan min stora docka som nu när dottern elker m henne hade "tappat" sin ena arm. pågarna gjorde nåt på firman o ja så va de lunch o pågarna pillade sen med modellflygplanet.


Vi körde hem då ungarna skulle sova o jisses amalia va glatt de var bitvis:-o där de egentligen är 100, körde vi i 50.

Mannen körde o jag satt o häll koll. Sonen behövde kissa så vi stanna till, mannen gick ut på vägen o han kunde åka "skridskor" trots grova vinterkängor:-O


Ja vi tog oss iallafall lyckligt hem även om de tog längre tid än vanligt o barnen  vaknade till;-)







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards