med-motEDS

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2014

Hösten har börjat

Av med-moteds - 21 augusti 2014 09:32

I dubbel bemärkelse! Kallt o riktigt höstrusk. Vart tog den fina sommaren vägen? Blev sån väldig kontrast från en extremt varm sommar till kallt o rusk på bara någon dag. Jag som ahde hört att det skulle vara fint fram till Oktober.

Ja o sen började höstterminen. Nu har jag en i 2:an o en i 5:an o fortfarande är jag 25!


Lite segt o ta sig upp på måndagmoronen o möttes dessutom av mens, REDAN... 25 dar sen sist bara. fy va drygt! Morgonen gick ändå över förväntan. Men så kom jag hem o all ork o energi gick ur mig. Fick bli soffan, filten, en kudde o jag. O vi umgicks där hela förmiddagen, tydligen kom John blund o venslades med oss också ett par timmar. 


Hämtade hem 2 barn varav de ena var ganska dämpat. Han hade fått veta att han nu inte skulle få ha sin favoritlärare längre. Oj va de mixtrar med hans klass. Fick ny klasslärare när de började 4an + några andra lärare i olika ämnen. Så slutade en av dem, ersattes av en ny i december, så slutar klassläraren till jul, ny klasslärare efter jul. Innan sommaren fick vi veta att läraren som började i december slutar o ersattes nu av en ny vid terminsstart. Lagom till terminsstart får vi veta att klassläraren de haft sen efter jul nu ockås slutat o ingen ersättare finns. Bara en provisorisk sådan... Alltså jisses vilken soppa! När skall ledninegn vakna o inse att något är duktigt fel??

Den lilla var på bättre humör o hade tom fått läxa att fylla i en sida i skoldagboken.

PÅ kvällen tränade sonen i delvis regn. isch vilket väder!


Tisdag o dags för ännu en klockmorgon kom i bra tid till skolan idag också.

Ännu en dag som kroppen behövde vila, dock inte hela fm utan in i mellan lite småpyssel här hemma.Åkte o tränade på ren vilja. Kroppen värkte o var inte på hugget, emn ja skulle iväg! Funkade ok tills jag gjorde bendrag i sidled då högg de till i ffa högra höften. Stannade upp så ont  de gjorde o fick vila lite innan jag kunde gå vidare. 

Hem med barnen kom böcker som skulle kläs så de fixade vi på eftermiddagen. Somnade visst till i soffan på em medan barnen kollade på tv.


Onsdag, nu börjar de bli segt o komma upp till klockan, endorfinerna eller vad det rä som finns i början har visst sinat  Kände av min hals lite, hoppas de e halsbrännan som orsakar de.

Tog med nytt papper att lägga i donnans bänk, blev så tjusigt med cupcakes  

Hem o tvättade sängkläderna, frös o fick på både strumpor o kofta. Tempade mig men 37,3 kan ja inte kalla feber. Kände mig småruggig hela dagen. Kan i o för sig inte bli annat av de gråa blåsiga o tidvis regnande vädret utanför fönstret.

Fick ett ryck o började tvätta vinterkläderna!! - JA JAG VET!!! Vinterkläderna!! inte varit vinter på ett tag o förhoppningsvis dröjjer de innan den kommer igen.... MEN jag hade slarvat, slarvat riktigt mycket o troligen får jag sota för de nu.... Jag hade alltså inte tvättat upp vinterkläderna utan de hängde där så fint o tog plats på krokar o i garderoben....

Men NU är de tvättat o jag väntar bara på att de ska torka klart i garaget där de hänger på tork. De droppar så mycket om de att de fick åka ut där.

Då skall de vändas på rätan o kollas fläckar... För de är där jag tror jag straffas. Givetvis var de ganska smutsiga o jag gav mig på att gnugga in galltvål på fläckarn=dvs 80% av jackorna o sen sköjde jag av de i badkaret innan de tvättades med Nikwax techwash som Gneis rekomenderar. Det tvättmedlet är väldigt dåligt på o ta fläckar dräav galltvål före. Så nu hoppas jag att kombon tagit de värsta av fläckarna iallafall. Om så är fallet får de hoppa in några minuter i tumlaren för o väcka impregneringen till liv igen.

Så kommer vi till det som barnen brukar tycka är så skoj i värmen *not* -PROVA!! Ska testa vad som ev passar i år oxå, vad behövs köpas nytt osv. För snart kommer mailet från Gneis att webbutiken öppnat o då gäller de o va på hugget om man skall ha kläder från dem.... Inte bestämt mig dock vad vi ska ha för vinterkläder i år. Donnan fyndade jag genis termobrallor till redan i fjol på rea så de e klart. 

NEXT- SKORNA.... Donnans höst Merrellkänga har gått sönder i en söm så ja de krävs nya så vattnet hålls ute. Sonen får testa sina vårdojjor o se om de passar än o sen ska det till vinterskor oxå. Såg att Footway.se hade tag 3 betala för 2 just nu så ja ska nog försöka få tummarna ur o shoppa de där tror jag. Men så är det då det där med stolekar... alltid lika spännande... o krävs sula i donnans? isåfall krävs en strl större i dojjan så de får vi nog satsa på. Tur footway är smidiga med returer o har lång returtid-180dagar!!


En kväll till stor del sittandes/liggandes i soffan. Sonen tränade boll, mannen på fotbollskurs o donnan ute med kompisar.


Torsdagmorgonen var sonen riktigt seg o få upp, gnuggade grus ur ögonen o ville sova vidare.

ja nu kommer de ikapp en med tidiga mornar... Skönt det bara är en till innan man får sova lite längre på lördag!


Lämnade i skolan o körde hem för frukost. Stoppade in en maskin tvätt o startade tumlaren.

Ringde mamma o sen farmor. Har bestämt att ja ska fixa present från farmor till donnan.


In med en ny maskin tvätt o sen åkte jag o köpte present till tösen. Hon får ett par vita ridbrallor. Vita med svart skoning, gu va snygga! 

Ikväll är det terminspremiär på ridskolan till tösens stooora lycka!

Sonen ska på upprop på trumlektion. 

Så nu ska ja vila lite i soffan innan de e dags o köra till ridningen. Känner hur trött ja e nu....



Var det måndag eller tisdag natt/morgon som jag tog relpax?? Bra fråga när dagarna flyter ihopa. Nån av de var de iallafall. O den försvann inte helt då heller. Annan huvudvärk som konkurerade.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards