med-motEDS

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2014

Helgen

Av med-moteds - 7 oktober 2014 18:03

Lördag morgon vaknade jag mellan halv 6 & 6, alltså ärligt, det är LÖRDAG!!! Jag kan sova i flera timmar till .....

Försökte somna om, de gick bara inte, tog mobilen för o ha nåt o göra. efter ett par timmar va ja så hungrig att ja höll på o gå under, upp o tog en risifrutti med mig till sängen- Vägra stiga upp så tidigt en lördag!

På så sätt väckte ja mannen med lite smaskande o skrapande ljud      Justa klubben här liksom!


Packade oss upp o for på fotbollsmatch.

Medan grabbarna värmde upp så åkte ja o dotra o shoppa i en plantshopp en bit bort.

En mycket tuff match då de stod utan avbytare o sen fick sonen min ett knä i ljumsken i matchen o en påg fick problem med sin astma så vi fick plocka honom av planen. Ja satt sen  o klappade o lugnade honom o såg till att han fick i sig medicin.

Trots detta gjorde grabbarna en fantastisk match dock m förlust.

Sonen min blev av domaren kallad miniravelli,  han beter sig precis som en riktig målvakt- orädd o de e därför han skadas hade domaren sagt till honom! Stolt mamma. ja skadorna hade ja gärna sluppit dock;-) o säkert sonen oxå som sen fick en blå sida av pungen:-o


Fick vila mig lite när vi kom hem innan jag tog mig ut o öste ut 2 säckar till med kakaoflis i häcken.


Grym smärta sen o hade gärna tagit mer medicin men de får ja ju inte...



Söndagen började med smärta vid halv6 snåret eller nåt igen o när jag legat vaken 30 min pga smärtan gav ja upp o tog en 665 o la mig. Efter en stund somnade jag. Men det blev en extra 665 denna dagen för o reda smärtan.

ja o dotra blev sugna på o testa en paj de bakade på hela sverige bakar så vi (eller mest jag) påbörjade den. fick ta många pauser för o orka.

             

Om vi bortser från utseendet så blev den helt okej.

ja jag hade pajdegen inne för länge i ugenen, så de ska ja minska på o lika så lite mindre citronsaft nästa gång. Då kommer den bli mer lagom i syrligheten o antagligen lite fastare i konsistensen!


Låg sen i soffan tills brorsan o hans familj kom på senem. Ja jag låg kvar även då faktiskt. Orka inget annat.

Mannen lagade mat till oss när han o sonen kom hem från bollkalleuppdraget o så fikade vi på pajen o vaniljglass till efterrätt. Mums!


Så var den helgen gången!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards