med-motEDS

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2014

Härliga höstlov!!

Av med-moteds - 31 oktober 2014 12:00

27 oktober

Höstlov, underbara höstlov! Sova tills kroppen vaknar, göra vad man känner för. Njuta av dagen, njuta av barnen! I love it! De enda som saknas e älskade maken!

Var en slitig dag o jag knoppade in en runda på em i vår goa soffa! I storebros skrivbordsstol med en kudde mot armstödet; där knoppa dotra in en stund, endast storebror va vaken!

Fick sammanfattning från fk om vårt möte o där har han enligt mig en del sakfel o dessutom har han skrivit flera saker om dotra i de pappret. Gillas inte alls så jag mailade minsann o berätta hur jag tänkte o kände. Tog någon dag innan jag fick svar. Svar jag bara delvis köper!


28 oktober

Uppe med tuppen, alias min man halv 6 o skjutsade honom till tåget. Lite ont i nacken o huvudet så jag valde iskudde o soffläge före sängen när jag kommit hem till hemmets varma vrå igen. Vid halv 8 fick jag sällis där ute av sonen o ett tag senare även av dotra!

Har jag sagt hur mycket jag älskar stunderna med mina barn?! Har jag sagt hur mycket mer underbart det är nu när smärtan på nåt vis med bl.a  mediciner hamnat lite mer justerbart o humöret därmed inte skjuter katapulter för minsta lilla småsak?!

Tog mig till Vc på fm för 45 min bokat läkarsamtal med min nygamla läkare F.H som är tillbaka från f-ledighet. Hon fyllde i en ny sjukskrivning till mig tills nästa möte på rehab. Kändes bra o så skönt o veta att man ahde tid på sig o inte behövde stressa, de genererade i att vi var klara på 30 min o de kändes bra!


Idag var dagen D då jag skulle få min födelsedagspresent, Liiiiite försenat men va gör väl de?

Ja fick ju dela kvällen med min älskade familj <3


Vid 15 tiden stoppades ungarna in i bilen o vi styrde kosan mot makens jobb, väntade in att han skulle snygga till sig efter en dags skitigt arbete o körde till en stor tyg butik. Köpte mudd o tråd till dotras blivande kjol o tyg till kommande julklappar från barnen till mor o farföräldrar.

Vidare till gigantus köpcentrat för första gången o käkade  mat där. Alltså min födelsedagspresent, ja mat brukar jag få men att vi skulle käka på restaurang ihop. Barnen drog i sig varsen pizza medan mannen o jag avnjöt varsen pasta med oxfile o olika tillbehör- MUMMA!

Gick en mycket snabb runda på köpcentret, inhandlade röd pastafärg, fimolera, vita pärlor o nyttjade dasset innan vi begav oss till IKEA, detta heliga varuhus där vi intog kvällsfika ala´ blåbärsmuffins, chokladmuffins, wienerbröd resp skumraket.

För vad är väl en restaurangmiddag utan efterrätt- nä just de! - Som en jul utan julklappar, som en kram utan känsla, ja åtminstonde om ni frågar mina kids! Men så hade klockan hunnit bli närmare halv 8 o de skulle snart stänga så en riktig raketsnabb shopping där inne  blev de o ändå 13 prylar rikare när vi gick ut. Går snabbt o plocka med sig prylar på IKEA, men nu är alltså fler klappar inhandlade- Me like att göra sånt i tid.

Nya innerkuddar till några av mina soffkuddar fick det också bli.

Mätta nöjda o trötta styrde maken bilen hemåt med trygga händer o fötter o barnen knoppa in, jag var nära. Kvart i 9låg vi alla i sängen o strax efter sov vi nog också. Att sova är underskattat!


29 Oktober alá sista onsdagen i Oktober 2014 ägnades åt bakning, bakning o åter lite bakning!

Det blev 3 tårtbottnar till kommande födelsefika till mannens jobb, 3 rulltårtor bl.a till kommande föräldramöte i dotras klass, o det blev mockarutor bakat på rågsikt med vetemjöl made by the kids!

D.v.s nyttiga kakor haha Var visst inte meningen o använda det mjölet, men så kan de bli om man inte läser ordentligt på förpackningen…. Men goá blev de ändå! Fikade på dem när vi kollade Bonde söker fru på kvällningen.

Under baket så ringde även min sjg från rehab o kollade läget!- känns tryggt


Torsdag 30 oktober

Barnen sov lääänge o ja hängde vid datorn på fm. Packade ihop oss själva o fika korgen o begav oss till min fina vän P o hennes barn.

P har stall o där rider min dotra ibland. Just nu på en ponny som P lånar.

En gudasnäll o fin ponny med en ponnys extrema envishet. De e verkligen till att jobba för dotra o inte åka häst. Men hon gillar de även om hon får ont i händerna då han drar tyglarna ur hennes händer osv. Men i slutet fick hon riktigt bra koll på honom o han gav sig lite med att försöka gå dit han ville då han insåg att de inte tjäna så mycke till utan mer blev en pisk o arg tös på ryggen;-)

 Innan hon red så grillade vi korv, va ljuvligt ute, ja lite småsvalt men solen sken  

Efter ridturen fick de prova på o åka häst o vagn, mys!  

Ja mådde toppen så klart när vi var där, ja glömmer tid o rum i hästarnas närhet men kände en del när vi kom hem på em, men så värt det!


På kvällen åkte ja dotter o man upp till kyrkogården o tände ljus på en god väns grav o fällde lite tårar över vilket öde det var/blev o sen på makens farmor o farfars grav som är betydligt mer naturligt.


Vidare till en kvinna som maken hjälpt en del i hennes olika lägenheter o nu skulle hon hyra ut i andra hand o behövde småsaker fixade så vi kikade runt där. Älskar fullkomligt hennes stil, massa glaskupor o dekorationer, gammalt symaskinsbord, gamla dörrar, spets o mys pys. Allt de hade inte passat i vårt 10år gamla hus men delar av de, me like!

Hoppas på o orka pyssla mer m sånt när barnen e större o inte leker en massa o riskerar välta ner eller hemska tanke sätta fyr på något om man har en massa levande ljus.

Köpte faktiskt ledljus på gekås, ni ska få se hur mysigt de blev sen när ja pyntat klart det fatet. Är själv förvånad av hur naturtroget de ”brinner”


Soffan o hela sverige syr på kvällen, sugen på o sy dotras kjol nu. Hahah ja som syr hellre än bra, va ger jag mig in på???


Sista fredagen o dagen i oktober månad

Pulade runt här hemma, kände hur migränvärken bara kom mer o mer så ja fick vackert ta en relpax. Men lägga mig- ICKE!!! Fick för mig o sy dotras kjol


  +   =          

                                                 Med detaljsöm i samma nyans som muddden

 


Mitt i allt blev klockna mycket så fick skjutsa på dottern så hon blev klar för en dag i stallet. Skjutsade dit henne för 3h häst o stallvård.

Hem o packade ut lite kläder o så i husvagnen. När mannen kom hem stoppa vi in det sista o sen koppla vi o hämtade dottern längs vägen. Första klass hotellrummet fick sen sin första klass parkering hos mina päron där vi mös på kvällen m föräldrar, bror svägerska o brorsson.

Barnen sov inne hos mormor o morfar o mannen o jag i egna hotellrummet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards