med-motEDS

Direktlänk till inlägg 23 april 2015

Sviter

Av med-moteds - 23 april 2015 21:00

Att ha en man som numera kan jobba hemifrån till viss del har både sina för o nackdelar...

Idag vakna ja av hans vibrationer i luren när en person sökte honom.

men å andra sidan kunde han jobba lite hemifrån o hålet i plånboken för vab behöver inte bli så stort.

Låg dock kvar i sängen både länge o väl, tvinga bara upp mig för o kissa o ta datorn o sen mös ja till de m kuddar o täcke o datorn i sängen.

Gick upp först när mamman min ringde, hon hjälpte oss o räkna på makens lön, när inte ett väldigt stort lönekontor här i landet kan göra rätt får man ta hjälp av andra som tydligen kan detta bättre... Mamma har räknat ut på öret vad som felar o de har vi nu skickat till lönekontoret hahah undra va de gillar de;-)


Donnan e ju stor o med en förkylning behöver hon inte passas konstant. Men dock vill hon ha sällskap o att man leker/spelar med henne imellanåt.

Ja själv kände mig inte kapabel till de idag så maken blev hemma. Men innan hon vakna vår lilal sömntuta så jobba han:-)


Sviterna efter denna migränen var stora. Rejäl smärta i kroppen o trötthet utan dess like o matt i kroppen.

Blev att ja sov dryga timmen på em för o orka stå upp.


På fm visste ja knappt va ja gjorde o mycke riktigt blev de fel när ja gjorde köp av sommarens sandaler till tösen. Tur att Footway.se tjejerna är så snälla o hjälpsamma:-)

Upptäckte också att den klänning ja beställde på boozt.com igår till donnan va slut i ena storleken, typiskt nog den storlek ja tror mest på...

Fick klickat mig in på zalando o lagt den i varukorgen där tillsammans med en annan klänning som ja o mannen tycker är ännu snyggare;-) o så sandaler till pågen.

Kontakta oxå telinet som skickat ut en bekräftelse på vårt nya elavtal som var helt felaktig, men de visa sig att de var ett autorepaly så därför var det inte justerat med priserna från elskling.se som just nu körde en drive med telinet. Ja ja de löste ju sig smiidgt iallafall:-) Trodde ju ja skulle bli tvungen o betala 99kr/ mån o några ören mer/kwh o tänkte då att tur att distansavtalslagen finns....


Donnans förkylning har inte blivit sämre, skönt nog så hon fick åka o rida.Hon satt till största delen riktigt fint i lodrät sits! Men både hon o framförallt en av de andra tjejerna har en tendens att börja rida lätt lagom till att de ska fatta galopp o så slänger de fram överkroppen... Inte lätt för ponnyn då o fatta att de e galopp som gäller....

Blev allt lite förvånad när hon pep i galoppen på stora mittvolten. Men hon tyckte visst att det gick undan.

Hon red den tjocka fispruttande ponnyn:-) Längesen hon red honom o sista 2 ggr red hon mindre ponny o innan dess var de 3v uppehåll pga gipset. Men ja tyckte att ponnyn gallopera jättefint. Kanske va de att hon inte känner sig hundra i kroppen??

En kompis for av i en sjuhelsikes galopp o skrek rätt rejält, man blev lite skraj, men hennes mamma sa att hon skriker lätt. Ja e ju inte van vid den raktionen då donnan e tvärtom så hade hon skrikit så då hade de varit allvarligt. ja tänk hur olika kids kan vara:-)

Sonen är nog ganska normal i sitt reaktiosnssätt, gallskriker inte för fis på tvären men håller heller inte inne.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards