med-motEDS

Alla inlägg den 9 april 2015

Av med-moteds - 9 april 2015 21:30

En tung dag idag! Många tankar o känslor bubblade i min kropp. Men på fm var jag först nästan som låst, kunde inte känna, kunde inte, ville inte förstå!

Pratade lääänge med en mamma i sonens klass, allt från skolan till om hur em skulle bli <3


Åkte med dottern till skolsystern för skolios kontroll.


Glömde att jag skulle köpa handbukett så jag körde först hem imellan....

Ner o tittade på blommor- inga var fina nog! Gick ut därifrån o gick på fjärils jakt! Hittade halsband/ armband som jag tänkte demolera för o få med i handbuketten. Köpte nya strumpbyxor o så in i blomsteraffären igen. Fy vad det blir påtagligt, det som skall ske nu då:-(

Blev en rosa kvistros, en lila minigerbera o en ljusrosa ranunkel. Salall& björngräs.  men icke att tjejen, en praktikant i butiken skulle få göra detta, nix nix nix, det skulle jag själv göra. Köpte lite rosa o lila bast också.

När jag kom hem kunde jag inte fixa det direkt. Men gick ut o plockade in några pärlhyacinter, lite murgröna & vintergröna rankor. Delade halsbandet. Trädde rosa, lila o vita pärlor på bast samt björngräs o så limmade jag fjärilarna på bladen på salall o murgröna. Blev faktiskt fint! Till slut!

 

Sonen o mannen kom hem o vi gjorde oss iordning med en klump i magen o tårarna trängandes i ögonvrån- det är inte rättvist! Ett barn skall icke dö!!!

En superfin o personlig begravning, men fy så tungt!! Många var vi som var alldeles rödgråtna efteråt kan jag säga!

 

Man & son åkte vidare med mannens jobb o kollade på fotboll o jag o donnan åkte på ridning.

Sen svängde vi upp o tittade på blommorna från begravningen o pratade om detta lilla barn tillsammans. jag grät så klart igen o dottern torkade tårar o klappade på mig o sa; mamma vi hade inte behövt åka hit. Jag fick förklara att det är helt okej o helt normalt o gråta vid sådana här tillfällen, o att jag också ville dit, inte bara hon!

 

Många tankar hela kvällen sen o jag var SÅÅÅÅ trött mentalt så när maten äntligen levererades 21.30 hade ja kämpat emot john blund läänge o va så nöjd med o lägga huvudet på kudden. Så klart snurrade tankarna fortsatt så jag läste mig till sömns.

 

Av med-moteds - 9 april 2015 12:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Allmänt · D · PRIVAT

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards