med-motEDS

Alla inlägg den 2 april 2015

Av med-moteds - 2 april 2015 16:07

Efter alldeles för många dagar m för mycket att göra för min kropp. Så har jag idag en dag i lugnets tecken. Gör bara det jag absolut måste eller vill. Sedan nån eller ett par timmar tillbaka halvligger ja i sängen. Pratat m mamma, hjälpt dottern m hennes mobil o surfat lite på mobilen. Känner riktigt hur lugn andningen är nu.
Skönt!!

Imorgon hoppas ja att ha ork för trädgårdsfix, annars ska ja fortsätta ta hand om mig själv. Vill verkligen inte rasa eller komma in i smärthelvetet!!

Av med-moteds - 2 april 2015 12:47

Att vakna till en telefonsignal är en hjärtstartar effekt. Fy sjutton! Ja ja okej klockan var strax efter 8 o i luren lästes ett sms upp. 

Låg kvar o drog mig i sängen sen.

Kidsen de har verkligen påsklov o vänt på dygnet. Kom upp o käkade frukost när normala folk käkar lunch typ.

Hämtade upp remissen på en tumbasortos till tösen.

Bakade ut ett gäng syltkakor till skolprojektet.

Kidsen fick hänga med in till barnsmärt o sitta i väntrummet medan ja o mannen utförde slutmötet där inne. 

Vidare till ortopedtekniska o fick måttat o beställt en tumbasortos till henne. Den ska dyka upp i vår postlåda senast tisdag. Äntligen efter en lång röra för o få fatt på de:-(


Körde förbi ett köpcenter o fixade ett nytt simkort till sonen som fick ta över morbrors iphone.

 Tröttheten var enorm! La mig en stund men hade inte ro i kroppen, tror de va smärtan som spöka till de o en massa tankar som snurrar i huvudet både efter mötet på barnsmärt o inför skolprojektet osv osv så ja for upp igen o bakade. Bakade 2 sockerkakor till skolprojektet på ren jävla vilja.

Fick fika besök av svärmor m make.

Mannen fixade med o tömma o fylla "nya" mobiler till ´kidsen medan jag fixade med skolprojektet med ett telefonmöte.

Så uppe i varv på kvällen att de först va svårt o komma i säng men väl i säng läste ja inte många sidor i min tidning innan ja sov tungt.


Ytterdörrsleverans stod på dagens schema mellan 9-12. Vaknade strax innan klockan o solen sken:-)

Käkade frukost o drack kaffe. Sms till en mamma i ungarnas klasser som ringde upp o vi snackade en bra stund om allt från himmel till jord. Skönt o ventilera ut en del.

Hade innan på fm fått ett riktigt jäkla räligt mail från en angående skolprojektet. blä

Ska försöka o inte ta åt mig, hen´s ord o bekymmer utan skaka av mig o tänka att det är hen som har problem!

Men jag är tyvärr en sån som påverkas av vad andra tänker o tycker o vill vara folk till lags....


Ska försöka ha en lugn skön skärtorsdag utan en massa måsten. Har varit alldeles för mycket för mig på sista tiden. Nu måste jag ANDAS!!!  o ta hand om mig själv. Låta min kropp vila om jag inte ska rasa ihop totalt. 

I helgen är det ju tänkt att vi ska få en himla massa gjort i trädgården osv. Men ja ja måste försöka tänka på att hälsan ska gå först!!!

Efter det så är det prio på att ytterdörren kommer på plats. kan va en fördel o få ett tätt hus...

Först därefter får de andra projekten komma!

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards