med-motEDS

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2015

Hämta kids, magkramp o migrän

Av med-moteds - 12 augusti 2015 15:16

Dags o få hem ungarna från semestern hos mormor o morfar.

Klev upp o gjorde oss iordning o ja känd ehur de kom mer o mer migränvärk i huvudet. Tog en relpax i bilen på väg upp. Blev knäpp av värken som inte släppte förrän sent på em. Då va ja helt seg o matt istället.

Måste sänka ner huvudändan i sängen o se om de påverkar.


Käkade o fikade hos mamma. Ungarna tog ett dopp strax efter kusinen åkt hem, Han hade varit duktig o läst ut hela sitt lässchema! Dags för faster o fixa belöning!

Vi körde hem först på kvällen.


På måndagen följde vi alla med o mötte upp pappan på sjukan. Dags för åb för hjärtat. Barnen satt i väntrummet medan vi var inne o fick träffat läkaren som skrev ut en ny medicin på licens. Ev ablation framåt i tiden.

När vi va klara där åkte kidsen o jag till köpcenter o köpte antiglid till bäddmadrasserna samt bokpapper till kommande skolböcker!


Mitt huvud värkte mer o mer:-(

Körde till ikea o lunchade, de sög bra i magen då. Magkatarren är ett faktum efter senaste dryga veckan med massor m huvudvärk= ipren o relpax...


Kom hem o pulade här hemma.



Natten till tisdag vaknade jag av kramper i magmunstrakten o rejält ont i huvudet. Försökte med is o lägga mig vettigt. Somna till en stund, emn vakna av fortsatt värk. Ny ispåse o slumra lite till. Vid 6 gav ja upp o tog relpax. de fick bära eller brista med magen! 7 vakna ja igen m fortsatt ont:-( ny relpax o sov till 11. Fortfarande inte värkfri o kände mig matt o hängig i kroppen med en del värk.

Upp o på m ny is o gick en runda. Åt rostebröd o krampade i magen:-(

Satt till 97% på altanen o bara var under dagen o åt enbart rostebröd.

Kändes lite bättre i magen på kvällen o krampa inte så mycke efter kvällsmaten: korv m potatis.


La mig tillrätta o somnade gott men först efter att vänster axel knölat lite.


Onsdag morgon, vakna med huvudvärk o ont i höger axel/nacke. På med ispåse o tog en promenad o rörde på axlarna. Kändes bättre efter alvedon665 o lite kaffe. Inga magkramper!!

Rostebröd till frukost o lunch idag oxå in case of.

Lite ont fick jag när ja åt en glass på stan. Var nere o köpte magnesiumspray o tittade på träningskläder till dottern.


Shoppat engångsgrejer till fotbollslägret oxå. Ja snäll e jag, dumsnäll många ggr. 
Nu sitter värken fortfarnade lite i käke/nacke o trycker upp i huvudet. Men ja har precis tagit en ny 665;a o hoppas att den plockar ner de. Ja orkar iallafall o göra något idag, även om jag tar det försiktigt för o inte trigga igång mer. Tror ja ska testa o ta en muskelavslappnande ikväll nrä ja lägger mig o se om de hjälper till o undvika att dra igång anfall efter anfall...


Har iallafall målat en ram med guldfärg. funderar på om ja ska låta den vara så här med endast en strykning så den ser gammal o sliten ut elle0r om jag skall måla fler lager imorgon....

Sonen får väl ha ett finger med i spelet då det är hans ram;-)



Efter dusch o skrubbning av gamla kinesiotejprester så sprayade maken mig med nyinköpt magnesiumspray i nacken, lät de torka, torkade av rester o sen sprayade vi cavilon för första gången där kinesiotejpen ska sitta o så tejpade han mig igen.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards