med-motEDS

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2015

Helg i fotbollens tecken o ny behandlad.

Av med-moteds - 17 augusti 2015 08:16

Fredag 14 augusti packade ut de sista i husvagnen.

Vid middagstid åkte vi uppåt mot mina föräldrar. Brorsan min mötte upp längs vägen o skjutsade mig till en för mig nya naprapat. 
E så förbenat trött på min huvudvärk o lykades få en åb tid hos pappas naprapat. Jisses vilka nyper kvinnan hade. O V.I.L.K.A spännda muskler o knutor ja låg inne med då...


Körde in o köpte ny kinesiotejp i en sportaffär.

hem o käkade sen lunch hos mamma o sen åkte maken o ajg o handlade mat till 15 pers till en helg.


Sen körde vi ut till lägerplatsen o ställde upp oss o började omorganisera rummen där inne.


Grabbarna kom vid närmare halv 8 o de fick in sina grejer o så grillade vi korv o burgare till kvällsmat innan de härjade vilt med bollarna...


Lördag

Skulle fruksot serveras vi 8 så de va skönt ja hade förberett lite kvällen innan. Bakade scones till främst tränarna;-)


Började förbereda för lunchen - köttbullar o potatis. Mamma kom ut o hjälpte mig o vi kokte all pastan till kommande pastasallad.


Gick M:Y:C:K:E:T saft vill ja lova denna helgen. Närmare 40 liter tror ja de sörplat i sig! 


Fikade i lugn o ro själv m mamma o pappa när de andra var o badade.

Fixade kladdkaka o grädde till fikan o sen la ja mig o vilade när de hade träningspass. Var välbehövligt vill ja lova. Fick ta en oxascand då ja hade ont i nacken o upp i vänstersidan av huvudet, så där dunkande. Hjälpte dock inte nåt större.

Fick ett bryt på otacksamhet en sväng oxå.


Pizza mm till kvällsmat


Satt vid elden en stund på kvällen men sen kräp donnan o ja ner o ihop i dubbelsängen i husvagnen:-)


Söndag morgon 

frukost time igen.

De äter inte nåt större m pålägg... möjligtvis ost.


min kropp va mörbultad o trött så när de andra åkte på träningsmatch så stannade jag kvar, Kände ja behövde både lugnet o tiden till att göra pastasalladen klar. 

Fixade lite, vilade lite, fixade igen, läste en tidning osv.


Stötte på en gammal "vän" eller rättaresagt en storasyster till en fd klasskamrat. Kul även om hon verkade väldigt speciell. Vet inte ja om ja tycker att en unge förolyckats om han cyklat om kull o fått lite skrapmärke på knät ja... men ja kanske de.


Fixade i ordning i köket o sopade av.

Föräldrar kom o det åts pastasallad o killarna åt kladdkaka m vaniljvisp.

När alla åkt hem tog mannen o ja de allra sista i klubbstugan innan vi åkte hem.

Käkade i gatukök då mannen glömt ge donnan åksjukemedicin o ja skulle inte fixa o sitta bak hela vägen hem.

Ty nu kom smärtorna verkligen ikapp mig.... Nu vågade ja slappna av o då intog de min kropp.


Blev soffan när vi kom hem. men ja va allt lite orolig för maken då han hade ilande smärta som kom o gick långt ner på v sidan av magen o de gjorde ont rakt ut mot ryggen.


Somnade gott i min säng.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards