med-motEDS

Alla inlägg den 10 februari 2015

Av med-moteds - 10 februari 2015 09:30

Båda barnen hemma från skolan så klockan ringde lite senare. Satte den för o komma upp till träning. Tyvärr har donnan en periodnu då hon inte kan somna i sin säng vissa kvällar. Så hon hade legat skavfötters med oss på natten o knuffat på mig. Vet inte om de var därfr men ja hade ont o var väldigt trött i kroppen, kom typ inte ur sängen så ja maila till sjg att ja fick hoppa träningen.


Soft dag hemma fick det bli helt enkelt fram till att ja skulle möta upp mannen på barnsmärt. På vägen dit körde ja inom stan o skulel på panduro. Kom iväg lite i senatse laget men skulle lätt hinna de ja verkligen behövde. Tyvärr var handikapp platserna återigen upptagna så jag tog en vanlig o då fick ja ju knata ner till automaten. Satte i mitt visakort o köpte en biljett, gick till bilen o insåg att däcket var inte innanför vita stärcken så ja rätta till de o knata vidare till panduro. Tog de prylar ja skulel ha o gick till kassan- Inget visa kort i plånboken:-O o bara kände att ja, de sitter kvar i p-automaten... bara o betala med ett reservkort o se glad ut o sen föra över pengarna till ett annat konto.

Tänk va smidigt att man kan göra så numera via mobilen!

Annars hade ja ju där o då fått spärra mitt kort. Nu kunde ja ju med vetskapen om att om någon tagit kortet så har de ingen nytta av de utan kosing på kontot. eller äh ja va ju snäll o lämnade 88öre;-)  Knata arg på mig själv  o stressad ner mot automaten o insåg att ops mannen min ska parkera strax o behöver pengar på kortet... ringde honom o sa att han får ta annat kort o så la ja på luren o såg till min glädje något orange som lyser uppe på automaten.

Står en kvinna vid den o hon tror nog inte ja e klok när ja stormar fram o tar kortet o säger ibland ska man ha tur... Pustar ut en liten sekund o knatar till bilen. Tankarna snurrar i huvudet; Blandade känslor i hur den personen som hittat mitt kort har agerat. I mitt läge nu var de ju bra att X lagt kortet på automaten, men det kunde oxå på de viset kommit i orätta händer o använts felaktigt.

Får mig att tänka på hur jag skulle agerat om jag hittat ett kort så. O de har jag ju faktiskt gjort en gång. Men om ja inte minns fel så hade den personen ett annorlunda efternamn, vet iallafall att jag sökte på nätet efter personen, men hur det slutade minns jag inte i detalj. Nåt säger mig att perosnen dök upp under tiden... ä ja minns inte. När ja gick på smärtrehab hittade en av kursarna ett kort så, hon satte en lapp på automaten med sitt nr på. Men ingen ringde under dagen. Tror hon lämna de till polisen sen. Men de e knappt lönt. Ja tror ja om möjlighet funnits gjort som henne m lappen o behållt kortet nåt dygn o om ingen hört av sig då hade ja klippt itu kortet o slängt de.

Dessa tankar virvlar i huvudet medan jag kör vidare till barnsmärt där ja möter mannen m lika mycket andan i halsen o stormar in på ett rum. Andas! o startar mötet!

 Mötet gick bra idag, var inte lika invecklat idag så vi förstod mer;-)


På kvällen tog vi det lugnt o mannen pillad med sin nya arbetskompis-datorn.



Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards