med-motEDS

Alla inlägg den 11 februari 2015

Av med-moteds - 11 februari 2015 09:00

ÄNTLIGEN var det dags att besöka min osteopat. Minns inte när ja var hos honom sensat, men de e längesen. Man får inte göra sådana behandlingar under tiden man går på smärtrehab tex. O sen har ja velat känna efter om aj klarar mig utan behandling. Men nix de gör jag inte! Bara så vackert o punga ut med Xantal hundralappar för en knapp timmes bahendling. Tur ja känne rmig trygg m min osteopat o vet att han gör skillnad för min kropp!

Minns inte hur länge ja gått hos honom, men ja vet att han behandlade mig när jag väntade loppan o sjukgymnasten sa att som bäst sluta det m kryckor o som värst i sjukhussäng när hon undersökte min foglossning. O de e ju 10år sen ja väntade henne. O vid de laget hade jag gått på en del behandlingar redan, så kanske 12år?? ja ja minns inte, men många e de tusingar som hamnat i hans kassa o många e de mil ja kört för o komma till honom, många är de besök där ja får stanna på hemvägen av trötthet.

Men ja såå värt det!

O idag lämnade ja 2 sovande krassliga barn hemma själva o susade iväg. Behandlingen blev ända nereifrån skinkorna upp i skallbasen. Min nedersta bröstryggskota har ofta en tendens o luta framåt, o då behandlar han den sekundärt när han behandlar högre upp i bröstrygg/nacke. Men nu har jag ju haft problem i just bröstryggen ett tag, typ sedan smärtrehabtiden. O de visade sig inte vara så konstigt... nedersta bröstryggskotan var nu inte bara framåtlutad utan även vriden... ops ops

O ja bäckenet va som vanligt både snett, ojämt i höjd o framåtlutat...

Men efter en timmes behandling så tyckte han sig ha fått det att rätta till sig en del. Lite osäker på om de räckte i bröstryggen, emn vågade inte göra mer av risk att de blir för hämtigt att klara korrigeringen för min kropp. Den ville inte rikitgt samarbeta där o då vill han inte provocera fram de. Känns tryggt att han lyssnar på min kropp när den säger stopp!

Ofta har jag väldigt ont i ryggslutet o skinkorna när jag åker där ifrån nrä han behandlat det området, o är nacken behandlad fryser ja ofta o som ja skrev är väldigt trött. Jag vet att dte brukar bli så o att det blir värre i några dagar innan det vänder.

Men idag kände jag min lätt på nåt vis i kroppen. Hoppas de inte betyder att de inte funkat idag...


Körde en bit o stannade sen o pausade på mitt vanliga ställe o passade på o shoppa lite. Gjorde ett ärende till min mamma inför brorssonens kalas.


Kom nästan ända hem innan tröttheten tog tag i mig o smärtan började komma. La mig på soffan där hemma o där blev ja i princip resten av kvällen. Aj aj aj! O vid 5snåret när jag reste mig upp kände ja mig febrig o mycket riktigt 37.9 som steg till 38,1 på kvällen. 

Hoppas det beror på att han mörbultat mig o inte på att en förkylning är i antågande.

För vid frukosten så lät de så konstigt i mitt vä öra när jag tuggade o på väg till osteopaten fick jag riktigt rejäla hugg i vä örat, gjorde skitont o satt i kanske en halv minut innan de lika plötsligt försvann.

Donnan for ju upp ur soffan kvällen innan med plötsligt öronont o de satt i även idag. Fick ta alvedon på fm o sen innan läggdags men när den inte satt i längre så kom huggen ffa när hon gäspade. Undra va vi åkt på för bacill...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards