med-motEDS

Alla inlägg den 17 februari 2015

Av med-moteds - 17 februari 2015 14:30

Måndag: Låång sovmorgon för kidsen, ja okej delvis för mamman oxå, Hon låg iallfall kvar o drog sig i sängen.

Klev upp o satte en deg till hålkakor o käkade frukost.

Därefter påbörjade vi projekt textiltryck o skrivbordsdetaljspimpning.

   

Ni ska få se resultatet av de hela när de är klart! delar av de vi textiltryckt ska bli presenter.

Bakade ut 10 hålkakor o mumsade en nybakad till lunch, eller ja kidsen stekte köttbullar o kokte mackisar. bra m rejäl lunch/mellis ( m tanke på tiden) för sen drog ja o donnan på igenridning.

De e tur att ja verkligen älskar stallet för gud va ont ja hade i ryggen en stund innan vi skulle köra. Jag hade ehlt enkelt gjort för mycket o pausat för lite innan på dagen! Svårt o lära gamla hundar sitta sägs de ju o tydligen e de svår to lära gamla kvinnor att pausa i tid  


Tösen fick den nya bruna till sin stora lycka. Fick hämta henne i uteboxen o tog in henne o pyssla om henne. Red ett bra pass med gamla ridläraren o 3 andra töser. mycket övergångar från skritt till halt. från skritt till trav. från trav till galopp. Första galoppen på den ponnyn, o wow! De blev en hel del o de är en pigg ponny! En av ggr så kasa tyglarna nog lite ur händerna på tösen o ojsan va de gick undan.

En tjej trillade av då en privatponny blev rädd o kicka i väggen, skrämde då ponny nr 2 där ryttarinnan tappade balansen o for i backen. Lika snabbt var privatryttaren av sin häst o va rädd. På andra volten var dottern o en gammal ridkompis o höll på o gallopera. Gvetvis fick de bryta av men båda kom igång i galopp igen därefter bra gjort av ridläraren för annars finns risken att de inte vågat de nästa gång.

Detta är en ponny som dottern kommer utvecklas mycket på om hon fortsätter o rida henne en del, o de uppskattas! Verkligen o rida, inte åka ponny på något vis!

Hem o käkade kvällsmat o slappa i soffan!



Tisdag:

Mamman hade satt klocka för o komma upp till träningen, men vaknade strax innan av sig själv.

De e så skönt o vakna av sig själv, hela kroppen mår bättre!

Upp o käkade hålkaka till frukost o surfade lite rundor medan javat sörplades. Bloggade o plötsligt vart klockan myyycket o de fick bli en snabbdusch innan gymmet. Ja ni läste rätt, ja duscha innan gymmet.... borde VERKLIGEN duschat igår, håret va såååå flottigt o ja hade dessutom varit i stallet, men nää ja ORKA INTE!! Straffar sig idag då ja får duscha 2 ggr o dessutom bädda rent i sängen...

Till gymmet o kände av bröstryggen en del, tog de lugnt. Cyklade 8 min, körde armdragen när ja sitter på boll, uppresning från gröna bänken o satt på boll o lyfte benen. våga mig inte på bendrag då jag o tösen nu ska göra en god gärning o åka ut till en kompis som ligger i flunsan o mocka till hennes hästar.

Hem efter gymmet o ta en liten paus o få donnan att göra sig klar. Ja alltså kidsen sov ju fortfarande då ja kom tillbaka från gymmet strax efter 10.

Körde en uppdate m mamsen min över teleslingan.

 

Så körde vi ut till kompisen P, handlade lite nödlunch åt de på vägen. Lämnade en kasse kläder o lunch till en mycket hängig P. En P vars ungar låg kvar pall i soffan kan ja tro. Så gick vi ut i stallet. Givetvis skulle donnan ut o fjäska för hästarna m godis först;-)

Sen gav vi oss på 3 boxar. Sorterade ren halm i högar o mockade ut de skitiga. Tänk hur olika hästar kan skita ner olika. Donnans favorit ponny P hade knappt nån ren halm kvar, riktig skitgris;-)

Gick ut med hö o hösilage till hästarna i hagen o fick uppleva att storleken har ingen betydelse- minsta ponnyn B visade vem som bestämmer i hagen o stackars P han bara flyttade sig. Fick ryta till lite när B snodde P´s käk.

In o mockade klart o strödde o la ut kvällshö o silage i boxarna o sen ut o mysa m djuren i hagen igen. Donnan va såååå lycklig o kämpade på som bara den! 

"de känns som ett eget stall" sa hon bl.a 

När ja sen på kvällen testa henne o sa att vi kanske åker ut en dag till o mockar på lovet va hon bara överlycklig i ropa JAAA!! Bra där tösen min, de e inte bara o rida som gäller när man har hästintresse, de ligger ganska mycket annat bakom för o få ridningen att funka!

 

Körde förbi ridkompisen J som har vattkoppor o lämna en sak till hennes mamma. o sen hem o käka lunch/mellis.

 

Men sen va ja trött vill ja lova, men lycklig i hjärtat. Tog en extra ipren innan vi körde ut i stallet o de va de verkligen värt. Pausade flitigt in i mellan vid mockningen o varierade sysslorna så ryggen acceptera de faktiskt helt ok!  la mig på soffan o somnade o kunde inte vakna riktigt, helt slut tydligen;-)

När ja käkat lunch kom energin tillbaka delvis o ja hjälpte mannen fylla i en massa ansöknings o uppsägningsblanketter.

 

Efter tvkik ville donnan inte somna, o gud så ovanligt nu för tiden-NOT....

Ja erbjöd mig o lägga mig  en stund, med henne i hennes säng. Tyckte ändå hon verka trött. men ja ja vet inte de ja... hon somna kvickt men när ja skulle resa mig kom de direkt, va ska du mamma.... bara o lägga sig igen o då höll hon på mig hela tiden o pratade o fråga hur de va osv... blev visst nåra timmar där innan mannen min kom o hämtade mig. Tack älskling för min kropp trivs inte i andra sängar! Jisses min vä axel gjorde sjukt ont efter att ja legat på vä sidan en del. För hård madrass för min axel. 

 

 


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards