med-motEDS

Alla inlägg den 9 april 2012

Av med-moteds - 9 april 2012 19:57

Dagen D för att packa ihop o åka hem.

Fick bege oss ifrån husvagnen redan strax efter 11 då sonen skulle på kalas på lekland idag.


Precis när vi ska köra kommer mannen på att dottenr inte fått sina postafen-åksjuketablett.... ops med 45 min i bilen är det behövligt.... Ja ja hon fick ha den men vi skulle ju inte hinna vänta den timme man ska utan fick ge oss iväg sakta o försiktigt. Efter ett par mil stannade vi o hon fick ut o stå på fast mark o få friskluft.

Vi kom välbehållna fram till slutmålet efter att dottern tjurat för att hon inte fick till leklandet....

Där va de MASSOR med folk, hoppas han inte drar på sig nån smitta. Känns som att de räcker med de hals o örononda som känns hos mig idag:-( lite lätt feber nu igen ikväll... Återstår att se om de e virus, bacill eller EDS som är boven.

Vi hade då 2½h att slå ihjäl o valde att åka till en stenfirma då vi ev ska göra en ny gång i trädgården. Fick bra hjälp så ikväll har jag ritat o kalkylerat för fullt;-)

Men där va tid över efter det så vi körde ut mot ikea, men nej tack för mycket folk så de blev bara tygaffären, en fika i bilen hann vi oxå med innan vi hämtade hem sonen.


Väl hemma har jag då alltså suttit med kalkyler åt alla håll. Har en hel del utgifter framför oss:-( så man får ju räkna o kalkylera vad som skall prioriteras.

Vore ju bra att ha lite sparkapital framöver oxå, verkar ju som att amn nu för tiden får stå för väldigt många av hjälpmedlen själv:-( de kan ju bli svinigt dyrt o om jag dessutom ska behöva byta glas i brillorna ett par ggr /år usch jag vågar inte tänka, framförallt inte om man inte fixar jobba så mycket.....

Ja ja de får lösa sig på ett eller annat vis:-)

Nu blir de att kolal tv, Ola-Conny o Morgans resa, skrattar gått åt dem:-D


Imorgon startar sonens skola o dotterns dagsi igen efter lite påsklov..... Så ingen allt för sen kväll inte.

Av med-moteds - 9 april 2012 19:49

..... var en lathetens dag:-)

Mannen var i o för sig o kickade lite boll m barnen o jag försökte jobba via mobilen som modem. O ja jag kommer ut på internet o ja jag kan köra vpn så pass att ajg kan läsa o skriva mail i outlook men sen får jag inte kontakt med fjärrdatorn.... Får kolla upp varför. Vore ju smidigt om ajg kunde jobba lite ifrån vagnen. Där e ju usel täckning i många lägen men i förtältet funkar de hyfsat. Håll tummarna att de går att lösa.

Resterande tid bara mös vi, läste, surfa o snacka:-)


Så skulle vi ha lite extra god mat på kvällen, grillad rostas med potatis o västerbottenkaka, men ja kakan blev väl ingen hit, helt ok men itne så som ajg tänkt mig.

precis innan jag skulle gå ner med "kakan" blev jag yr o kände mig skum, jodå dags för "feber" igen 37,9*


Vilade lite o senare på kvällen va de väck igen men tröttheten fanns ju där så klart.

Av med-moteds - 9 april 2012 19:43

Ännu en morgon i husvagnen. Vi körde premiären för camping med snö idag. Man blev allt lite förvånad då man drog ner rullgardinen o marken var vit...

Mannen o jag tog en tur till mataffären medan barnen var med sin farmor o hennes man på en promenad o fika i deras husbil. På em smälte snön bort o solen kom fram o värmde riktigt skönt dv.s vi kunde köra påskmaten som planerat i vårt förtält, lite stöttning med fläkten men mest solen som värmde:-)  Först vid 19 tiden tog vi oss in i vagnen o tog fikan där inne. En färdig kladdkaka med egengjord citronkräm på med lite vispegrädde, mmm de va riktigt gott.


På morgonen satt jag i vår säng o pillade med min nya telefon o plötsligt låste de sig i skinkan o ner i benet, krampade o gjorde rejält ont. Fick bli en ipren.

Nu börjar även magenn säga ifrån om att ajg tagit smärtstillande/migränmedicin en del på sistonde så omeprazolen får oxå tjänstgöra nu.

Av med-moteds - 9 april 2012 19:36

.... Vart inte så jätte lång.

Vaknade upp hela familjen i husvagnen. Fixade oss iordning och styrde kosan mot bror min.

På vägen stannade vi o fyllde på gasol. De hade höjt priset till 220/PA11 skyllde på prishöjjningar centralt men undra vi om de inte beror på läget o de e säsong nu= de kan ta mer betalt. För 2 veckor sen körde svärmor dit o gav 190. Jaja.

Hem till bror min kom vi o där blev vi bjudna på tacos, barnen spelade på deras padda o tyckte absolut att vi skulle köpa en sån. ja en dag då man har 5000 över som man inte har nåt annat hål att stoppa i så visst gärna för mig;-)

Till kaffedags styrde vi kosan t mina föräldrar där det vankades årligt släktfirande med pappas farbröder. En av dem var jätte förkyld, hoppas vi klarar oss....

Kvällsmat med päronen, bror m sambo o så lilla farmor, mysigt!

Så bar det återigen av mot husvagnen, barnen somnade gott på vägen dit o kunde bara bäras in i säng!


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards