med-motEDS

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av med-moteds - 10 januari 2014 17:22

Upp som vanligt m ungarna. Hade sen flera dar tillbaka lovat mig själv att bara softa idag. Men att de skulle behövas på denna nivån va ju inte tanken. La mig i sängen vid 8 när jag hade lämnat i skolan. somnade typ mitt i en chatt m en vän o sov till halv 11 o somnade om till halv 12, hade lätt kunnat somna om igen men tvinga mig att va vaken. Jag är såå matt öm o har ont i kroppen.


Hämta hem tösen o åt mackor o sen har jag legat i princip konstant på soffan. benen känns geléiga:-(


Hem kom min älskade med 3 långa fantastiskt röda rosor o massor av pussar, fy sjutton va ja älskar honom, han vet när jag behöver muntras upp lite extra! 

   

rosor10jan    


Väldigt ont i händer o fingrar. leden där handen går över i fingrar gör riktigt riktigt ont. vänster axel smärtar. sonen masserade o bankade + vetekudde.


Skulle velat ta smärtisar men våga inte pga magen:-( Magen är mycke mycke bättre men ja vill att de läker.


Somnade vid 23tiden

Av med-moteds - 10 januari 2014 17:15

Vid 5 snåret vaknade jag till o känd ehur jävulkst ont jag hade i huvudet, men för kort tid att ta medicin o få verkan inna  jag skulle lämna i skolan.

Steg upp 7 o fick upp ungarna o värmde vetekudden o sen la jag mig med den till halv 8.

kvart i 8 tog jag relpax o vid 8 la jag mig igen. slumra fram o tillbaka till halv 10-10.Fortfarande apont i huvudet, tog ännu en relpax, LÄÄÄÄNGESEN ja tog 2 på en sväng så:-( ringde arbetsträning men där va upptaget o efter att  jag lagt mig igen somnade jag om till 11 då var huvudvärken i princip borta men fy i h-vete va groggu ja kände mig.


Låg lvar i sängen o så ringde fk. en annan handläggare hade sett att min handläggare hade en tid för möte men nåt om ombokat hittade han oxå så han vilel dubbelkolla o nä den är avbokad. thanks good för de, hade ju varit katastrof o sitta på möte så som jag mådde o såg ut.


Låg i sängen tills ja hämta klockan 1 o sen tillbaka med dottern bredvid mig när stöderskan städade huset. kände först att de kändes skumt men sen orka ja inte bry mig.


Låg o princip hela dagen. skulle velat ta smärtis men samtidigt e jag rädd om magen.

Av med-moteds - 10 januari 2014 12:44

7 Januari, Tisdag, återgång i arbete för maken o dags för oss andra att komma tillbaka till lite rutiner igen!


Jag satte klockan på 8, vaknade 9.10:-o blev ganska rejält paff o undra varför klockan inte ringt. Tjo jag har kommit åt volymknappen m kudden ...

Upp fort som tusan o väckte sega barn o på med träningskläderna. Frukosten fick vänta. 9:40 ska jag befinna mig på gymmet nämlligen. Jag lyckades!

Matt o seg i benen när jag cyklade. körde röda banden på allt o idag testade jag att göra bendrag i sidled före de vanliga bendragen o lyckades få gör 5+3 på var utan smärta i skinka höft osv:-):-)


Hem o åt frukost med barnen.


På kvällen va de dags för dotterns ridning o hon fick den lilla ponnyn som hon inte red på hela förra terminen vad vi minns. Sa till henne o va bestämd från första början o de måste jag säga att hon var! Spöet nyttja hon en del o man såg hur hon jobbade. Då den lille svarte fick nåt ryck när de skulle gallopera for lillan oxå iväg men de redde bägge töserna upp snyggt o bra! Märks de har ridit ett tag nu!



Onsdag 8 januari. Läkartid 8:15 så idag satte jag dubbel klocka för säkerhetsskull.

Väckte ungarna kl 8 innan ja körde t vc.

Hade ringt förra vcekan om en tid för min brännande mage.

Kom till en DC manlig läkare som jag aldrig sett på vc förut. Trevlig o hade läst på lite snabbt om EDS, tackar!

Han tror att det är en kraftig gastrit alltså typ magkatarr jag har. Men prover lämnades från blodet o avföring skall lämnas för ev magsårsbakterier.

Besöket där tog mycke längre tid än jag hade förväntat mig så jag var hemma vid 9.30 helt trött men tvinga i mig frukost, dock utan kaffe då jag skall köra skonkost några veckor för o läka magen....

Fundera på hur ja skulle göra m arbetsträningen men tvinga iväg mig själv. På väg ner komme rjag på mig själv m o fundera över vart jag skall:-o ops

Trött o seg på arbetsträningen, men jobba m 2 trevliga damer ju så de va ok.


Hemma igen 11.30 o försökte vila lite o åt macka o så.


strax innan 13 lämnade jag åter barnen själva o körde till allergologen för min doftproblematik. men de gav mig typ inget. Ska på vinst o förlust testa pulmicort inhalator för näsan 1 månad o så föreslog ja själv nazaleze cellulosa spray o de tyckte han ja kunde testa, Men ntå intyg på doftproblemen kunde han inte skriva. Kom ut i bilen o kom på; hur får de som har mcs eller va de heter fått diagnosen. han sa de fanns inga tester, nä de gör de inte på Ehlers danlos iheller typ men då får man gå på fynd o anamnes liksom. ja ja vi får se vad försäkringskassan kräver/behöver för underlag helt enkelt om jag ska bemöda mig om o ringa o ifrågasätta doktorn eller ej.

NU va jag TRÖTT o huvudvärken kom över o mellan ögonen framförallt. Kändes inte som migrän. Somna till lite i soffan o sen när ja skulle lägga mig hade jag ont i nacke skuldror så mannen smorde med iprensalva o ½ citodon hade jag tagit innan. Gjorde fruktansvärt ont i huvudet men inte som migrän.

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards