med-motEDS

Alla inlägg den 11 januari 2014

Av med-moteds - 11 januari 2014 11:40

klockan väckte mig strax efter 8. 

Fick sätta den då vi skulle ut till husvagnen o fixa.

Inte alls sugen på o vakna då, men tja så fick de bli! Dotran vakna strax efter o kallade: kissig. Fick kissa själv o sen kröp hon ner hos mig. Ja kände hur värken rann in i kroppen o längta inte direkt upp.

Oh fy sjutton mitt högerknä. När jag klev upp o stod upp kändes de som om knäna var svullna, svajjiga o ostabila.

o sen kom värken i högerknäet. La mig o försökte hitta någon position som funkade bättre. Fick de lilla jag gick halta mig fram. Har antagligen sovit så avslappnat inatt så att knäet legat konstigt. Har haft problem innan med att när jag ligger så kasar knäet konstigt o foten vinklas inåt. Hela benet får liksom fel position o när jag står så överbelastar jag ju knäet. Har de för översträckt om jag inte tänker specifikt på att släppa efter i knäet;-)


Käkade frukost o fuska med lite kaffe;-) Sen körde jag o mannen ut till husvagnen o stoppade ene i rören o på golvet. Allt för o hålla mössen borta. Fuktslukaren hade inget i spannen, men man såg fukta på kanten + att påsarna(la i 2stora) var fyllda m vätska. Så nån nytta gör de nog;-)


Till apoteket för o hämta ut medikamenter som de på andra apoteket inte hade hemma igår. fick med mig de mesta idag! Bla. rinocort thurbuhaler som jag ska testa för min överkänsliga doftnäsa. Sensoriska nervtrådarna i slemhinnorna är tydligen överaktiva. ska ta en chansning o se om vi kan lugna dem m rinocort. Hämta ut med omeprazol t donnan oxå. sonens astmamedicin fanns dock inte hemma.


Resten av em låg/satt ja mest i soffan.

På kvällen kollade vi på äta sova dö, men plötsligt fick ja ont i magen o fick rusa på toa. Hade inte varit på toa sen i tisdags. Tror pressen på avförinsprov ställt till de lite  i kombo med att ja inte får dricka kaffe, då håller annars mina tarmar i trim;-)

La mig sen i sängen, blir lätt stirrig när magen inte beter sig normalt. o sen brännde de en massa i magen o upp i halsen. Straffades antagligen för kaffesynden o chokladintag eftersom den känslan kom en pyttestund efter jag tagit en 1/4 sportlunch på fm....




Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards