med-motEDS

Direktlänk till inlägg 21 november 2014

12-16 november

Av med-moteds - 21 november 2014 20:23

Snabbresumé en vecka efter…


12 november

Hade tid hos min sjg för min axel, typiskt nog eller va ska man säga så var axeln mycket bättre idag, nu hade de mer krupit ner i skuldran där ja brukar få ont o pirrningar när ja jobbat med min högra arm.

Hon töjde i alla fall o masserade o de blev helt klart bättre efter det. Fick order om o fortsätta töja då hon tror att den är överansträngd. Hon vill inte använda ordet inflammerad. O att den kan ha subluxat nä de kan den inte enligt henne då man först med våld måste luxerat en axel för att den senare skall subluxa… Hmm inte så sjg på rehab sa. Intressant… Vem ska man tro på?

Hade donnan hemma då hon är lite småförkyld, tänkte stanna det där genom att ha henne hemma o låta henne vila upp sig!

Medan jag satt o pulade vid datorn o gjorde inköpslista o planering för kommande kalasfixdagar så pysslade hon. Va vid riktigt gott mod o vi hade en toppendag hon o jag!

Fick samtal från rehab sjg o de känns bra o prata med henne. Berätta om min axel o att ja därför inte tränat den veckan.


13november

Nu är det bråda kalastider vill jag lova!

Inte mycket tid till vila här inte!

Det har fixats fyllningar till tårta, handlats till de o grejat här hemma i stort. Ja inte för att min kropp riktigt vill detta, men vissa saker pressar man sig till o detta är en sån grej för mig. Min man är min hjälte i så mycket annat. Han finns där i vått o torrt o han fixar o donar här hemma vareviga dag efter jobbet så nu när han då fyller år vill ja göra allt ja kan för honom!

Vet att han uppskattar att jag bakar till honom o då gör ja de så gärna! Glädjen i hjärtat o glädjen i hans kroppsspråk o ögon ger mer än vad smärtan tar o då får de va värt trötthet o smärta därefter!

La i alla fall ihop hans tårta till jobbet.

For till ridningen med donnan som red den stora hästen idag också o inte vart så nöjd med hoppningen. Lite läskigt o sitta 175cm upp o hoppa va de nog allt så hon vågade inte riktigt satsa. Men till sist gick det bra.

Hem o hade mannen till att knåda 1kg sp o sen kavlade jag ut den till en rektangel på en så där 35*65 eller nåt o skulle klä en kvinnoöverdel. Tyvärr sprack hon vid brösten o på höfterna;-) Men med lite mindre snygg plastikop så blev hon hel igen;-)

Spetsen som jag hade gjort under dagen fick komma på som en BH.

 




migränmedicin



14november, the big day!

Klockan satt på 05 då ja fick fixa till de sista med spetsen. Tyvärr hade nämligen inte ena spetsen torkat till igår när ja skulle pilla ut den ut formen så de klibba ihop

Men å andra sidan fick ja pussa på min älskade o säga grattis innan han for på jobb!

Här hemma fixa o dona ja o donnan vidare o gjorde fyllningarna till kalastårtan, förberedde förrätten o efterrätten gjorde vi i princip helt klar. Donnan spritsade så fint!


For ner på intersport o hämtade ut en av presenterna som ja beställt på nätet o sen slog vi in presenter innan han kom hem från jobb. På kvällen va ja ganska slut vill ja lova o de va ruskigt skönt att beställa maten!

Dukade bordet så när som på dekorationerna.


Migränmedicin


15november

Kalastime!

Fick besök av bror m familj också o passa hans grabb en stund, eller ja passa o passa, ungarna härjade en massa ihop!

Upptäckte att möss käkat sönder kablar i armaturer som elektrikerna varit slarviga o inte tätat när huset byggdes.. grrr

Skicka ut ungarna för o hämta löv till dukningen o dekorerade sedan höstigt.

Fixade köttfaten, potatissallad o grönsallad, fixade lite där ute o tog faktiskt även någon paus. Ty huvudet protesterade återigen! Lyckades dock häva de med is o vanliga medicinen.

O så kom gästerna o vi hade en riktigt trevlig kväll ihop o de uppskattade både mat, fika o dekorationerna. Kändes roligt!

O de största av allt- Jag gick o la mig på sängen o vilade en liten stund!!


 X4    +   + blåbärscurd  + marsan + Päronmousse +grädde  =   + chokladrasp =            




16november

Oj oj nu sotar jag för veckan som gått! Men de e de värt o jag kan ta de bara lugnt idag!

Huvudvärk som inte ville ge sig med varken is, ipren, alvedon eller relpax….

Gjorde inte mycket nytta denna dag utan skrota mest omkring o pulade lite smått. Ute blåste mer eller mindre storm så dit tog vi oss inte! Även om de säkert hade varit skönt för huvudet o få komma ut o få lite friksluft.

Förberedde oss lite inför måndagens besök hos barnläkaren med donnan.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards