med-motEDS

Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

13+14 jan ryggsmärta o migrän

Av med-moteds - 14 januari 2015 14:25

Hade dålig koll på om sjukgymnasten hade kommit åter från sem. Mailade o frågade men svaret hann inte komma i tid så ingen träning. Fruktansvärt ont i ryggen, högre upp. Gjorde ont igenom till bröstbenet o in i mellan när jag andades.


Skulle möta upp en som skulle köpa gardin av mig på g till skolan, men hon hade missat bussen först.

Hämta tösen som såg ut som om hon rullat m kläderna i lerpöl...

Hem o ligga på soffan o flåsa igenom smärtor.Lyssna undertiden på grabben som övade på trummorna, NICE!

Ta mig samman o köra ner m honom till trumlektionen. Gjorde ärende under tiden. Stapplade bort till intersport där ja skulle möta gardintjejen istället. Frös så ja gick i väntan in o hämtade ut donnans jacka ja beställt dit o så hängde DEN jackan kvar o kallade på mig så nu föll ja o köpte den till mig själv trots priset...  

O gardintjejen hade nu missuppfattat dagen, hm vill hon ha gardinerna eller... klockan var 15.45 hon tyckte ja kunde komma ner igen 17, glöm de för 20 spänn. Kör ju upp pengarna då... Hon får möta mig en annan dag!

Hämta hem grabben som återigen drog ett härligt riff för mig!


Hade problem med halsbränan under dagen o rapa massor under kvällen, fick sitta halvsittande på kvällen för o lindra lite.


Mannen gjorde en grymt god pasta carbonara till kvällsmat. 


Såg på ett program me en tjej med 90% brännskador o fascionerades av hennes driv o glädje i livet trots att hon såg ut som hon gjorde! O vilken lycka när hon fick en äkta peruk

La mig o somnade gott med en tidning.


Onsdagen välkomnade jag med migrän.

Vet jag vaknat flera ggr under natten med ryggsmärta o även nack/axelsmärta men somnat om fort igen. Är så lycklig att ja har så bra sömn som ja har trots smärtorna!

Men idag bestämde ja mig för att köra barnen till skolan o sen ta piller o krypa ner igen o de gjorde jag. somnade nästan direkt o vaknade först 2½h senare. Va vaken en liten stund men somnade om. Vaknade åter efter totalt dryga 4h sömn o låg kvar o chatta tills ja behövde köra o plocka upp dottern. Fick bli hålkaka o kaffe till frukost/lunch o ja har så grymt ont i min rygg att ja längtar efter när ja får ta nästa smärtis!  Har feber oxå 37,9 lite småtjock i halen men kan lika gärna va av halsbränneproblemen som va jobbiga igår.

Ska anteckna lite nu hur mina feber ser ut o se om ja ser nåt mönster med tex menscykeln. Eller om de e inflammationer i kroppen som gör de!

Idag måste vi lägga matbeställningen o ska försöka göra en riktig resurch i kylen o lådorna innan vi beställer;-)


Sitter i telekö till FK nu, ska kolla när min förra handläggare kommer åter från f-ledighet samt kolla om de finns nån hjälp/ersättning o få när maken o ja ska springa på möten om dotter i sjukvården...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards