med-motEDS

Direktlänk till inlägg 14 februari 2015

Alla hjärtan i sängen

Av med-moteds - 14 februari 2015 23:45

Ja de låter nog mer romantiskt än det var. 

En stunds närhet m maken på morgonen de va de enda roliga i sängen den dagen...( tolka de som ni vill...)


Dottern kom med egengjorda presenter till mig o mannen. så fina o min ena va pimpad med zebratejp, för ja e ju en zebra  


Klev upp o käkade frukost med ett tungt huvud, värkandes både framme i pannan, bak i nacken o bitvis även mitt uppe i. Väldigt stel i axlarna så ganska övertygad om att det kom från nacken. 

Sonen o dottern o mannen turades alla om o massera mig medan ja försökte läsa ett viktigt avtal. Super ljudkänslig o höll på o få spatt av att ungarna satt o spelade dator på sina rum.

Tog ipren o hoppades att de skulle lindra.

Mannen skulle ner på stan i ett par ärenden o fårga om ja ville hänga med, o lite ensamtid på stan m maken e ju aldrig fel så på med mer representativa kläder o ett ansikte o sen for vi.

Kikade in på specsavers då vi fnular på ett par extra glasögon t dottern med slipat solglas, hade hittat dessa på deras hemsida http://www.specsavers.se/glasogon/kids-sun-rx-15?sku=25381832

 

Men när vi kom in i butiken visade de sig att plötsligt ska de kosta 800kr istället, för de e bara med vanligt glas de priset....??? Får nog kolla upp de närmre. O kolla andra butiker.

Gick vidare till Dressman o inhandlade lite nya boxer till maken.  

o så bort i leksaksaffären. Inhandlade äntligen "bra kämpat" present till dottern sen hon va hos tandläkaren. Kände mig sååå hemsk när dottern påpekade att "mamma; när ja va hos tandläkaren fick inte ja något" när ja sa att ja skulle köra till en butik m storebror efter tandis. Fy asså, sååå dum ja kände mig, bara för att han inte gillar sånt o behöver en uppmuntran/muta hur man ser på de så innebär de ju inte att hon inte ska få för att hon inte piper om läkarbesök o tandis, utan typ går dit m glädje. Skärpning på mig!!! ja asså oftast påminner hon ju eller så minns ja men sist va de asså väck borta glömt:-( Nu är hon kompenserad!! o så köpte vi en present till ungarnas kusin P som snart fyller år.

Hungern greppa ordentligt tag om mig liksom skallebanken, käkade nån macka när vi kom hem o så svalde ja en relpax o sa godnatt o bädda ner mig i sängen vid halv3 tiden, klev upp typ 4 h senare om än motvilligt. Hjälp va trött o öm min kropp var men skallebanken va nästan väck= de va visst migrän ändå....

Käkade middag ihop, spelade ett sällskapsspel o åt en "bakelse" tillsammans innan ja kröp ner igen vid typ 23.

Vilken alla hjärtans dag.... tur vi visar varandra kärlek här hemma var dag o inte bara på alla   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards