med-motEDS

Direktlänk till inlägg 19 februari 2015

SPORTLOV del 2!!

Av med-moteds - 19 februari 2015 10:15

Onsdag;

Så fort det går för ungarna att vända dygnet fel....

De är inte glada på mig när ja väcker dem trots att klockan faktiskt var 10 idag....

Idag blir de o fixa klart presenterna o gärna hinna med en sväng ner för snabbt inköp på stan. Men prio är presentfixet o sen få iordning här hemma. Städerskan kommer imorgon. O då vill ja hon ska kunna städa ordentligt. Sist fick hon städa där hon kom åt typ...

O senare i em ska ja köra in o möta mannen på barnsmärt.


Update med hur dagen blev i verklighetern...

En symaskin som strulade, en arg person (läs jag) pillade i maskineriet o lyckades ta sönder den mer...

Vilket gjorde att presenterna inte blev klara. De får följa med till mamsen min o sys klart där helt enkelt o symaskinen får åka till farbror doktorn....

Men vi fick plockat iordning här hemma o presenterna är klara så långt de gick.

Nån tur till staden hanns inte med. 

Tösens hår fick flera omgångar med inpackning för o överhuvudtaget kunna borsta ut de... o fortsättning följer imorgon innan frissan...

Sonen fick klart med pimpningen av sitt skrivbordsställ, det har tidigare varit svart m vita döskallar, vilket han länge tyckt va löjligt, men ja vi har inte blivit färdiga o göra nåt åt de förrän nu.

 



Dottern fick återigen ont i sitt öra o nu har de pågått från o till i över en veckas tid, tyckte de va dags o rådfråga vc, men de hade teletd först när ja skulle sitta på mötet på smärt så ja la på o ringde 1177.

Konstaterade att de e inte konstigt att där är så många som söker sig till akuten när man får de råden av 1177....

Ja berättade att donnan haft ont från o till i över en veckas tid, vid ett par tillfällen har hon fått alvedon men oftast inte. Hon har inte haft någon direkt feber, haft bekymmer med astma o lite halsont,men de e borta igen.

Ja o så får ja till svar, er vc har öppet till 17, o sen har ni ingen kvällsjour utan då får ni åka vidare till jouren i X stad, men där vill de ju egentligen att man ska va listad på vc i den staden. Ja annars tycker ja ni ska åka till barnakuten.

WHAT liksom, hon har ont i örat från o till men inget som direkt påverkar henne, skulle vi då åka till akuten.. haha vi hade ju blivit utskrattade o fått åka hem igen alternativt fått vänta extremt länge på läkare...

Ja men hon har klarat sig så länge sa ja så hon klarar sig nog t vc öppnar imorgon...

Ja men får hon 39-40* feber ska du åka in m henne då kan trumhinnan spruckit.

Men herregud ja e mamma till ett fd öronbarn o de har lärt mig att de timmarna vi ev sparar på att få pc via akuten eller via vc dan efter spelar ingen som helst roll i den behandlingen. Har aldrig åkt till akuten för öronont även om de så skett mitt i natten o varit jättejobbigt. innan pc har kickat in tar de ändå sin lilla stund o ja vill ändå inte ge min barn pc om de inte behövs. o idag rekomenderas inte pc vid vanlig öroninflammation till barn mellan 2-12år i vårt landsting.( vet de ska ha om de spricker) Utan man kör nässpray o värktabletter.

Jisses va de ska rädda sitt eget skinn, de blir ju överdrivet när de råder till akuten vid sådana besvär....


Mötet på barnsmärt gick bra trots att jag hade en fruktansvärt smärtfylld vä axel som hade ispåse konstant.

Körde inom pressbyrån för o köpa frimärken till alla brev maken ska skicka, kom ut därifrån även en tidning rikare. Ops ops, men faktiskt, den tidiningen är ju toppen för mig som vill dra ner lite på gluten för min mages skull. Kanonbra mjölguide var där i den!

  

Maken min fortsatte o röjja här hemma, ja låg mestadels i soffan, helt färdig i kroppen, de är som sagt fel tid för mig o min kropp att åka på möte vid 15-17, men nu verkar de snart vara över, smärt tyckte att vi verkar jobba på så som de anser att man bör göra med långvariga smärtpatienter i stort.




Torsdag;

Vaknade av klockan då ja tänkte ringa vc. Ringde o blev uppringd inom bara någon minut. Sköterskan ja prata med tyckte vi skulle komma ner så en distriktya kunde kolla först, kanon. Så ja väckte tösen vid halv 9 o for ner på vc. Hon var lite röd på ena sidan i hörselgången o lite i kanten på hö trumhinna som i övrigt såg fin ut. Eftersom ja inte vill ge pc om de inte behövs avvaktar vi o blir de mer återkommer vi givetvis.

hem o käkade frukost o sörpla kaffe.

Lekte frisör o la inpackning i tösens hår.

2 kids e klippta o fina i håret o mamman har bokat en tid till sitt barr.  Så bara for migränen på mig från ingenstans...
Snabbt nerom stan o köpte en till innerkudde till presentfixet o en våreld oxå till födelsedagsgrisen. hem o svalde relpax o nu lite lunch. Hoppas migränen ger sig så vi kan åka ut  till fina vännen P´s stall igen när städerskan kommer. Man känner sig lite ivägen o va hemma alltid när hon är här o jobbar på. Snart e de vår o sommar o då brukar vi gå ut medan hon är här.

De gick toppen i stallet idag, redan fått in bättre rutiner känns de som. De blev både lunch till hästarna, mys m dem, mockat o framlagt kvällsmat o sopat i stallet. Huvudet kändes bättre o ja va mer bakis trött o öm i kroppen sen resten av kvällen.

Vart väldigt uppskattat av P men framförallt av hennes man som hade åkt på stalltjänsten annars. Kul när man kan hjälpa till o man samtidigt myser själv!

Till kvällsmat bakade sonen pizzadeg o gjorde egna pizzor till oss. mums!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards