med-motEDS

Direktlänk till inlägg 22 april 2015

Måndag, tisdag, onsdag - 20,21,22 april

Av med-moteds - 22 april 2015 22:00

Måndag 20

Upp o hoppa lite tidigare o steka pannkakor till dottern som skulle på skolutflykt.


Var en del i trädgården, satte bl.a upp min nya solsäng o sådde i drivbänken.

Upptäckte att potatis o lök har kommit upp.

   


Rensade bland jordgubbsplantorna o fick massor med revade sticklingar att plantera om. Men mina är ju ju så nya o fina o ja har inte plats till fler i min bänk så ut med ett meddelande på Fb o flera nappade:-) Väntar nu på att de ska hämta.

 


Som så lätt blir när jag är i trädgården eller gör andra saker som ja mår själsligt bra av så körd eja slut p min kropp som sen skaka o gjorde ont.  Fick dock bästa boten; besök av en kompis o hennes bebba:-)



Tisdag

Träningsdags, gick förvånadsvärt bra. Lite smärta i hö axel redan från början men övningarna funka okej.

Körde bortom  byggmax o köpte sjösten o vidare till granngården o köpte svart skiffer. Båda skulle vara till zinktunneplanteringen. Men ja hade tur o fick över så de räckte till klätterhortensian också.

Nu ser plantorna fjuttiga ut, men snart har de tagit sig o kommer va så fina mot den svarta skiffern.

    


Grävde ner de nya bokplantorna också. Komme rbli toppen när den häcken vuxit till sig, kommer bli stor skillnad bara redan i år mot i fjol. Skönt o slippa insynen till den sidan av trädgården.


På kvällen kom några kompisar förbi o hämta vår gamla ytterdörr o ja fick halm till jordgubbarna.

Drog sen på tjejkväll som senare skulle visa sig skulel kosta mig dyrt.

Var lugnt när jag kom, känd eingen direkt parfym, men så kom 2 st o stank destomer o de satt ju så klart en meter från mig. De o säkert i kombo med att ja jobbat ute i solen utan solbrillor ( hittar de icke) gjorde att ja kände av lite migränkänning redan där. Men så lugnade de sig.

Var där i 2½h, trevligt o träffa lite folk o snacka. Var me and i party, men tyvärr köpte ja inget. Var en snygg kofta/kavaj, emn 595kr för en sån, nä tyvärr inte!

Jag hade under dagen innan klickat hem en ny desigualklänning fårn nätet.

Valde först den med vitt i men ändrade till den svarta, kände att den e mer gångbar även om den med vitt i var urläcker.

   

Blev ju sugen på nån desigual till donnan oxå... Kom ju på att vi ska på flera tillställningar nu i vår.


Onsdag, dagen då jag straffades för en trevlig tisdagskväll med vänner...

Vakna med migrän som kändes helt ok, tänkte ta pilla men insåg att ja skulle köra kidsen t skolan först. 

Stekte pannkakor till frukost med framförallt till sonens utflykt. Dags för orientering i skogen för honom med cykling dit.

Donnan visade sig va snorig o fick bli hemma.

Själv tog ja pilla strax innan 8 o la mig o din milde himmel som de eskalerade:-( verkade inte finnas nåt stopp. Låg o höll mig o huvudet o när dottern kom in o hade fått lite temp va de bara o ringa hem mannen. Tog en till pilla efter en timme slumra till o från. Vakna vid halv 11-11 snåret o kunde inte somna om o migränen va kvar. trodde ja skulle bli knäpp. Bad mannen om pannkakor o sen tog ja mina vanliga mediciner o så fick mannen köra o handla cola till mig. Är ingen cola människa. Kan tycka de e gott o sippa cola, men inte behöva dricka de så här.... 33cl under en hyfsat kort tid, jisses va de bubblar o fräser i magen...


Men jo de lugnade ner sig lite iallafall efterhand.


Följde med ner till optikern som upptäckte att donnans syn förändrats rejält från 0,25 till 0,75.

Blev beställt slipade solglasögon till henne o sen åkte vi till ordinarie optiker o skulle beställa nya glas till befintliga bågen. Det blev dock med förhinder då hon ville dubbelkolla så ny tid på måndag.

Undersökningen gav donnan huvudvärk.


Ja hade rejält ont i hela kroppen o somnade en stund på soffan medan grabbarna va på fotbollsträning.

Kände mig full o vinglig, tur mannen kunde köra för oss idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards