med-motEDS

Alla inlägg den 2 september 2015

Av med-moteds - 2 september 2015 21:45

Körde upp mot mamma. Men 1½-2 mil hemifrån började ja må illa till o från.

Efter ett par mil till var de så illa att de drog längstbak i tungan liksom.

Köpte en flaska vatten, drack lite o så kändes de ännu värre. Men då ja ringde mamma tyckte hon ja skulle köra vidare. Blev de nåt skulle hon köra mig hem. Fick ta en paus i bilen där i en 20 minuter o dricka o rapa om vartannat o sen lugnade de sig.

Körde o lämnade bilen på verkstan o fick en lånebil. Första gången ja kört mercedes.

Har kört ganska många bilar mer eller mindre långa sträckor annars. Dels har vi haft några olika sorter/modeller, dels har mina päron haft en del o så har ja kört en dle lånebilar genom åren.

Minns när ja fick övningsköra en fård Ka som då va min drömbil o ha när ja hade fått körkort hahah. Vilken drömbil va;-)


Ut o pausa hos mamma innan ja körde till naprapaten o blev masserad. Inte fullt lika öm idag som sist, men visst fanns där o jobba med...

Hade fått lunchlåda med wok av mamma så ja körde o ställde mig på en parkering o käkade de. Mums.

Körde hem o kom hem samtidigt som dottern.

Fick vila mig då de kändes i kroppen. Senare på em somnade jag i halvsittande läge i sängen, icke bra för nacke kan ja säga. Aj aj aj på högersidan. O sen hade ja legat på höger höften o då var ischiasnerven igång där.


Fick plockat lite smått här hemma, men skönt nog var de mesta iordning fortfarande från kalaset så de var lätt gjort.

Hämtade ut dotterns armbågsskydd o grabbens fotbollsskor. De är mycke snyggare i verkligheten än på bild var hans kommentar!



Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards