med-motEDS

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Helg Sammanfattning

Av med-moteds - 16 april 2012 08:13

Fredagen blev de till att få bråttom när vi skulle lämna grabben i skolan. han börjar 20 i 8 på fredagar då de går till badet o simmar m skolan. Blev lite tight, men vi hann:-)


Dottern o jag åkte hem o åt frukost, jag jobbade lite o packade till husvagnen in i mellan.

Vid lunchdags tog vi oss ut i stallet. Där möttes vi av 2 kalvar på grönbete i ordets rätta bemärkelse. Fick ringa ägaren av gården o kolla läget, men jo de hade fritt spelrum o sprang in i ladugården igen när de ville.

Nyfikna var de o dök upp än här o än där;-)

Vi borstade lille killen o mockade ur hans box o så fick dottern ta en lite ridrunda i paddocken. Gick jätte bra, hon har koll mer o mer nu på tyglar o hur hon ska få honom dit HON vill, Han fick jobba på bra där i skritt en stund, o tyckte nog att de var läge för lite bus för de blev ett krumbukt språng o ett par gallopp språng innan jag fick stopp på honom;-) Duktiga tjejen försökte själv stanna m tyglarna o satt kvar i sadlen:-)


Hem o hämta sonen i skolan, om än liite sena.... Hem o duscha o packa ut i bieln o vid 3 åkte vi mot husvagnen *mys* Vädret va ju lite opålitligt, men en grillad korv fick vi till som kvällsmat.

Lördag morgon ringde klockan vid 8, grabbarna skulle på fotbollsläger! En nervös kille hade lite svårt m frukosten;-) Men iväg kom de o vi njöt vidare i vagnen en stund innan vi begav oss för o köpa födelsepresent till 5 årig tjej. Körde även förbi skoaffären o kolla skor t mig men inga merell där inte tyvärr.

Hem till huset o fixa iordning en Tingeling som lämnades för 2h maskeradkalas!

Jag körde ner i san o kolla vår lokala skoaffär men heller inga merell, de får bli närmsta större stad nu i veckan.

Så fick jag mysigt fika besök av bror o hans barndomskompis som jag ju oxå känner:-)

Brossan tog med sig ca 1½m murgröna som vi inte ska ha längre, de bor ju i hus nu o vill sätta sin egen prägel på trädgården o dessutom slippa se till grannens skrotupplag.....


När kalasandet va över åkte dotran o jag tillbaka till husvagnen,till kvällsmat blev de pannkakor o sen mös vi till halva Ronja rövadotter i vår dubbelsäng innan "smartare än en 5eklassare" sen sov hon gott:-)


Söndag morgon mös vi vidare till sista delen av Ronja innan frukosten. När den slunkit ner var dottern halvvägs ut ur husvagnen redan, hon lekte sen hela dagen meden jämnårig flicka på campingen. Ja städa av köket o toaletten o bara njöt lite innan pågarna kom åter. 2 trötta killar.......

Lunch i förtältet o på kvällen åt vi köttfärsås å spagetti innan vi begav oss hem till huset, väldigt trötta alla 4!

O Mannen min med en inflammation i sin kind, jisses som han såg ut:-O hoppas de släpper fort.


Vet knappt om jag vågar skriva det, MEN - Hela helgen har varit ok smärtmässigt, jag njuter!

 Inte en tablett har jag stoppat i mig!!!!!


Nu e de strax dags för sjukgympa, får se om hon kan hålla koll på axlarna under framförallt uppvärmningen (rodd) så jag inte drar upp dem, tror de e axlarna som genererar migrän vid träningen o de orkar jag iinte med denna veckan oxå.... Ska nog ta de lite lugnt oxå för förkylningen sitter i. Jag hör lite dåligt o hostar o fräser en del men känne rmig BETYDLIGT mycket bättre:-)

Gympa rapport kommer sen, e mest helgerna  jag e kass på uppdate;-)


//J

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards