med-motEDS

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av med-moteds - 7 maj 2012 09:32

Torsdagen den 3e maj var det städdag, såååå skönt det är att få städat i hemmet. Jag behöver inte be mannen göra ditten o datten för att jag inte klarar/orkar de o ändå får vi ett städat hem. De e värt varenda krona vill jag lova! Tacka RUT för de;-) En del tycker säkert vi e lata, emn detta var en av de prioriteringar vi gjorde när jag fick veta varför jag har så ont, att det är Ehler danlos som är orsaken o att de inte kommer bli bättre. Då valde vi att prioritera om på vissa punkter o fler priortiteringar komemr de bli!!

Lagom till dotterns simskola packade familjen in sig i bilen o for dit. Idag fick vi se när barnen skulle hoppa i o själva simma till kanten, nån gjorde bomben, nån hoppade nära kanten o nån hade frökens hjälp, -VÅR DOTTER hon formligen KASTADE SIG/DÖK rakt ut i bassängen o landade på MAGE:::: Fröken sa sen att så hade hon gjort flera ggr o när fröken sa hon skulle ta de lite försiktigt för att magplask gör ont så hade hon svarat: fröken de gör inte ont o de e roligt. TOKUNGE!!!!

Så styrde vi bilen mot mina föräldrar, längesen vi träffades o under den tiden har de bl.a hunnit va i USA o där hade de köpt TRE par Merrell skor till mig!!! Håll tummarna att de töjjer sig för de var ganska smala skor:-( men sköna i övrigt! Ett par Levi´s jeans kom oxå hem till mig. Till svärsonen hade de med sig en tjocktröja o en t-shirt o ungarna, ja de blir en hel roman om jag ska askriva allt de fick;-)

Men de bästa av allt enl sonen var den fina cykel som stod o väntade på honom i deras trädgård:-):-)

Tyvärr hade han problem att komma upp o cykla iväg så vi börja inse att de nog fick bli en beg 24" imellan...

Grabbarna for in på semifinalen i handbollen i arenan o sen blev det en sen kvällshemkörning.

   bild lånad från www.crescent.se


Fredag 4maj, Vår gudson fyller 6år idag!! Grattis E!!

På em tog jag fram verktyg o sänkte sadeln på sonens hojj o höll i pakethållaren när han hoppade upp sen cykla han här fram o tillbaka sakta o fint övade på att stanna, starta hoppa på o av, o se övning ger färdighet, vi behöver inte köpa nån 24" imellan:-):-) bara korrigera reflexen o sätta den på pakethållaren istället för på sadelstången!

Vi fixade lite i trädgården på kvällen, grävde ur där plattorna skall läggas bl.a


Lördag 5maj: Matchdag;-) denna gången hemma match, givetvis cyklade vi dit;-)

Förtsa halvlek spelade sonen ute spelare o de gick bra de oxå:-) Svärmor kom o kollade.

Innan vi andra hade vaknat va mannen på tippen med 2 vändor m ogräs, grästuvor o jord;-) jag sådde Skugga på framsidan, den sida där corallkornellen står. Hoppas gräset tar sig snyggt där nu då!! När jag hade räfsat upp all mossa som dött av de medel jag slängt ut innan (granngårdens gödsel mot mossa) så fanns de inte mycket gräs kvar:-O

Efter matchen for dottern o jag ut till stallet, mannen fick ännu en vända till tippen o sonen bakade en kladdekaka att ha med till eftermiddagsfikat:-)

Husvagnen nästa! Kändes lite tomt när man kom dit, inget förtält. Men jag har kikat upp vad för förtält vi skall ha som resetält, de blir ett sånt här:  

                                                  
              Bild lånad från www.starcamp.co.uk


Vi ska bara bestämma oss för om vi ska skicka efter ett från england eller chansa på att hitta ett i tyskland eller holland till bra pris på semestern......

                                                  
         

De blåste rejält kyligt o de var svårt att få lä, när man väl lyckades så var de skönt i solen:-)

Blev en mysig kväll i vagnen o tidigt nattning;-)

Innan nattningen hade jag fått sms av min vän floristen med frågan om jag var uppe tidigt på söndagen, nej de tror jag inte hurså fick hon till svar;-) Jo de visade sig att hon skulle till sin leverantör av krukväxter o eftersom vi campa i den by där hon har sin affär undra hon om jag ville hänga med. Givetvis nappade jag, både blommor o en god vän de kan ju bara inte bli fel o nej de blev de inte heller!


Så söndagen vaknade jag till klockan halv 8 o familjen sov vidare medan jag fixade mig iordning o tog en morgon promenad genom skogen för att möta upp fina L, vi fick en jätte mysig fm ihop o jag köpte mina livs första pelargoner, dubbla vita. Samlade nog lite vuxenpoäng;-);-)


Väl tillbaka i husvagnen var det till att packa ihop den o koppla o dram hem:-( sorgligt men sant! Tur de bara är början på säsongen nu! MÅÅÅÅNGA nätter kvar innan säsongen är över får vi hopaps på!


Hemma igen så packade vi in maten i rätt kyl o frys o sen blev det trädgårdsjobb.

Plattorna kom på plats under murgrönskrukorna. Ja på tal om murgröna så kan jag nog glömma 2 av de plantorna, får nog klippa ner o se om de är dött ända ner..... Ja ja iså fall får jag anledning att sätta nåt annat där i;-) de skall ju bli spaljéer i de krukorna oxå. Står på tur på listan;-) De krukorna har vi som skydd mot husvagnen, de ska liskom bilda en extra "vägg" för bollar o busiga barn;-)



Kommer bli en intensiv vecka så håll tummaran att smärtan håller sig i schack!!


//J

Av med-moteds - 7 maj 2012 09:25

Om jag gör en smärtsammanfattning från den perioden som förra inlägget täcker fram till idag så har jag mått oförskämt bra!!!


Visst har jag framförallt på kvällarna känt av att(om ) jag gjort något speciellt, men inte värre än att jag de flesta dagar klarat mig utan smärtstillande!

De som mest visar sig då är smärta i knän o fotleder.

Jag köpte mig en gelé sadel för o kunna cykla, mne jag hoppas jag kan lämna tillbaka den idag då de inte gjorde någon skillnad, ömheten i rumpan e där ändå. ska leta efter en ännu mjukare.


Rejäl smärta i främst ryggslut o nacke fick jag däremot en dag förra helgen då jag fick ta dottern i famnen o "springa" ner till servicehuset med en tös som vaknade ur sömnen (o väckte mig) o var kissig när pappa va o tömde husvagnstoan.... Kändes ok när jag gjorde det, tro adrenalinet pumpade i kroppen för så fort jag lagt mig hade jag rejält ont o fick ta ipren, låg o ojjade mig o rullade i sängen medan den verkade o jag kunde somna.


Idag 7maj vaknade jag väldigt stel o ont i ruggen o ryggslutet, nacken o ut i armarna. Även lite ont i handelderna, kanske dags o ta på ortoserna som jag inte använt på ett tag... Fick bli en ipren till frukost o hoppas leda till mig under dagen.

Vi flyttade ju husvagnen igår + att vi la sten vid murgrönekrukorna så de e väl de som jag sotar för skulle jag tr

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards