med-motEDS

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av med-moteds - 8 maj 2012 11:36

Har precis kommit hem från ett inskolningsbesök i förskoleklassen med dottern....

Hon fick träffa fröken I o gå "husesyn" på skolgården o därefter leka en stund. SEn blev det matsalsbesök.

Loppan min följde med de andra in o jag satt utanför, hon e så liten men ändå så stor, o ibland så stor men ändå så liten....

Givetvis hade de gått bra! Trots sin specialmat!



De var efteråt som den där obehagskänslan kom. Vi har sen vi fick veta vilka fröknar hon skulle ha haft en förhoppning om att fröken S med sina 66år borde gå i pension o fröken I får en ny kollega;-)

Fritidspedagogen som tillhör där ska oxå sluta så en ny sån är oxå på g. Men så fick vi då de tråkiga beskedet idag att fröken I skall jobba i annan konstelation i år o Fröken S ska ha en " ny" fd kollega i fröken L. Känns inge vidare:-( Hoppas verkligen att de kommer bli bra ändå. Har svårt o förlika mig med att vi inte får de bra fröknarna G & K som sonen hade i förskoleklassen:-( Ja ja nåt positivt är de här uppe iallafall o de är deras lokaler e mycket bättre här än de var hos sonen!


Fick lite ont i magen o lite kör o sug när jag väntade på dottern, har nog blivit lite mycket kaffe igårkväll o imorse. Hoppas de släpper med en omeprazol nu för sen fortsätter tempot med läkarbesök för dottern osv osv till kl sent ikväll skulle jag tro....

Av med-moteds - 8 maj 2012 08:55

Måndag och den intensiva veckan tog fart!

8:00 lämna store M på skolan hem o äta frukost med lilla M (trögt för henne) 8:45 lämna lilla M på förskolan.

hem o styra upp lite, skulle jobbat lite men hade ganska ont så fick bli lite lugnt.

11:30 hämta lilla M på förskolan hem o fixa nåt att äta till lunch, fick bli mackor o havregrynsgröt jippi vad hon åt *ironi*

Jag fortsätter att va stel o öm i ryggen trots ipren:-(

13:10 hämta sonen i skolan, hem så de åt lite mellis, macka e inte poppis hos den lilla som sagt men glass slank ner....

15.15 på cyklarna o cykla till store M´s skola o möta upp mannen för att  ha utvecklingssamtal m sonens fröken.

Gick verkligen toppen, han når alla mål med råge, är en fin kamrat o har respekt o respekterar både barn o vuxna! Han ska nu träna talområde 0-1000:-O  Tänk så mycket de har hunnit redan i andra klass:-)

"Det är en fröjd att ha en sån elev som M i klassen, han har både status bland vännerna och kan så mycket, de driver många av dem andra framåt" var några av orden vi fick höra! Vi fick verkligen sträcka på oss o va stolta:-) Hoppas han fortsätter så här!

Hem o laga lite snabb kvällsmat o fixa till ansiktet, o vidare in till grannen för bevittning av passansökan, bara ena grannen hemma så förbi svärmor oxå innan polisstationen där vi fotades o fixade pass inför somarresan!

Ja så var klockan plötsligt 18 o de var dags o hämta ut sonens startnr till Kalvinknatet!

19:30 slog vi oss äntligen ner här hemma o då var jag trött o öm i kroppen.....


Låter kanske inte som så mycket egentligen men för min kropp tar de ganska hårt med sånna här fulla dagar o nu e hela veckan i samma linje..... Tur jag ska till Mamma o pappa i helgen o kan vila mig:-)


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards