med-motEDS

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av med-moteds - 23 maj 2012 09:25

Ja lite kort sammanfattat är det så senaste veckan sett ut;-)

Ska fördjupa mig lite nu tänkte jag;-)


Onsdag 16maj Var jag med dottern på lekplatsen med hennes blivande klasskompisar. Lite taskigt väder första 10 min men sen sprack de upp:-) Fick köra ifrån lite snabbt o öppna för städarna, De kom på onsdagen istället för torsdagen som var röd:-)

Em ägnades åt sjukgymnasten.

Kvällen var min o barnens på tuman hand. vi bakade pizza innan sonen cyklade iväg på fotbollsträning o dottern lekte med kompis. Tyvärr utövade de en ny form av "lek" en av kompisarna bajsade!!!! på gräset o sen la man en matta på som de andra 2 kompisarna hoppade på:-o  Fick ha ett allvarligt snack m dottern sen.... ingen lek vi accepterar! Vid sovtid tyckte jag tösabiten av varm o jo då 38*:-(


Torsdag 17 maj vaknade dottern till mannens fasa redan vid 7.15;-) men de innebar oxå att vi fick en hel del gjort den dagen. Vi fick tömt bilen o husvagnen, städat båda två, fyllt på vatten osv i husvagnen.

Detta trots att dottern hade feber. Hon mår bra trots 37.8-38* hostig e hon men vi tror ändå de e allergin som hon överreagerar på, glömde ge henne tabletten igår o de e ju höga halter av björk o ek o även gräs nu:-(

Kvällens simskola fick vi dock hoppa över fall i fall.


Fredag 18 maj, dagen U har kommit!!!

Dags för mamman att packa ut sina saker i husvagnen o få med stora börsen o långa handlelistan för nu ska de bli tjejhelg o shopping!

halv 12 blev nog klockan innan vi tutade o körde mot ullared jag o kompisen A. Kompisen M kom efter m sin vagn o så hämtade vi upp hennes syster C längs vägen. Kompisen L skulle ev komma upp på kvällen men de blev inte så, hennes lilla dotter låg inlagd på sjukhuset pg.a VATTKOPPOR:-o höll på o bli rent tosigt m blodförgiftning:-(Många tankar hos dem men vi hade faktiskt riktigt trevligt i ullared, körningen gick toppen o även parkeringen på campingen. Vi hann med en liten shoppingrunda på fredag em innan vi gick ut o grillade o mös lite innan knappa 2h i badtunnan med massor av bubbel o lite champagne!

Kvällen blev inte jätte sen, vi skulle ju upp o shoppa;-) Tyvärr kunde jag inte somna eftersom de kändes som en låsning i min vänstra skuldra o de gick uppmot nacken o rakt igenom mot bröstet. trodde värmen i tunnan skulle hjälpt men icke. ipren men ändå svårt att somna o vaknade åter m smärta:-(


lördagen 19 maj : Efter en mysig frukost i solens sken o lite tryck på skuldran, en ipren o massa vatten var det dags för : SHOPPING!!!! lunch m snack o en avskedsfika blev de idag,. A o jag gick ut vid halv 2 o körde vagnen från campingen till ställplatsen för o slippa betala ett dygn till, de va toppen o ställa den där! Men nog fick vi se några fågelholkar när 2 kvinnor hoppar ut o fixar m vagnen.... hihihi kvinnor kan!

 Nådde hemmet vid halv 8 tiden o då kom fina L hit o hämtade de saker som jag köpte hem till henne.

Vi hann även med utdelning av kläder till barnen


Söndagen 20 maj, provade mina kläder när vii vaknade vid halv 10 tiden sen blev de frukost, packa väskor o koppla husvagnen. Körde upp med vagnen till mina föräldrar eftersom elen som pappa kopplade klöddar. Lämnade barnen där o sen drog mannen o jag vidare mot hotellet i göteborg. Fick några mysiga timmar på tuman hand innan vi somnade gott!


Måndagmorgon, klockan väckte oss halv 7, ner o äta frukost (som inte va nån höjdare) o ge oss iväg mot särö för utbildning o EDS- Ehlers danlos syndrom på Ågrenska.

Var en intressant föreläsning men jag hade nog haft för höga förväntningar o fk som skulle komma o berätta en del hade vab o skickade då ingen annan:-( synd synd synd o sen saknade jag en snabb prsentation av deltagarna, jag hade haft kontakt med 2 som skulle va där men inte visste jag vem dem var. nu i efterhand har vi klurat ut de dock.

Britta berglund pratade om gastro bl.a o sa att reflux e ovanligt på barn o att långvarig reflux tenderar ge hög risk för cancer i magmunnen. Ja de kändes ju inge kul alls, herregud vår dotter har haft reflux sen födsel:( blev känslomässigt:-(

Kom en del andra känslomässiga saker o tankar o ja jag befarar mer o mer eds på dottern:-(

Bekännde idag för mannen att jag bloggar;-) han undra lite runt de o jag sa att de är min dagbok men kan den hjälpa nån annan e jag nöjd! Men bloggen ska fortsätta va anonym o är inget jag sprider. Den som kommer in här är väldigt välkommen o jag tar gärna kommentarer o frågor, men vissa av dem kanske jag inte publicerar om de är privata/avslöjjande eller nåt sånt.

Jag är inte beredd att öppna upp hela mitt liv för andra människor som jag träffar dagligen, kanske kommer d med tiden, vi får väl se:-) men läser ni får ni gärna kommentera vem ni är:-)

Efter kursen körde vi inom freeport i kungsbacka o shoppade gympaskor till mannen o present till barnens ena kusin som fyller nästa vecka.

Kom hem till huset vid 21 o då va mamma här med barnen, tänk vilken tur vi har som har henne, hon ställer alltid upp!! Hemvägen o även bitar av kursen var jobbiga smärtmässigt,. tog en power i bilen på hemvägen o gick på ipren hela dagen.


Tisdag 22maj var de besök i skolklassen för dottern. fick träffa gamla fröken S o sen hade de blivit missförstånd så fröken L kom förbi snabbt o sa hej i slutet.

SEn gick dagen i full fart eller ja jag somnade på soffan 2h av utmattning tog ett par ipren under dagen men gav mig den på att trots allt at mig iväg till sjg o de  e jag glad för. Känns så himla bra att av igång igen!

Gör ett eget inlägg om träningen senare.

Direkt efter sjg var de tid att hämta dottern o åka till simskola. jisses de kunde slutat illa.... i slutet fick vi se på o då simmade de med korvar. dottern stannade vid kanten o vi kommunicrade m tecken o jag "frågade" om hon fixa simma utan korven o då gav hon sig iväg, hon doppa huvudet lite till o från så jag fick allt gå dit m en korv...... ops ops. inte fullt redo att simma själv ännu då....... Mer träning i sommar, för hon SKA simma själv när hon börjar skolan! 50meter e mitt mål, de fixade sonen efer sommarsimskolan när han var 6.

Anser att simningen är en viktig grej att kunna, när barnen är hos mormor o morfar är de ofta vid deras sjö, vid havet eller ute med båten o då ska man fixa simma!


Av med-moteds - 23 maj 2012 09:19

Ja jag skrev faktiskt ett ganska långt inlägg om mitt första träningspass o hur jag mådde efter det. Tanken var att dag för dag uppdatera hur kroppen mådde för att kunna backa o titta. TYVÄRR lyckades inte bloggplatsen publicera de inlägget vilket gör att den infon nu är BORTA:-( f-n f-n e min känsla.

Hoppas detta inlägg publiceras iallafall.

Jag mådde hur som helst helt ok efter passet lite smärta i fot o högerknä o stel i bröstryggen, lite lätt huvudvärk dagen efter.

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards