med-motEDS

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av med-moteds - 14 maj 2012 08:30

I fredags var jag o loppan hemma, vi packade ihop kläder o grejjer till helgen, vattnade i trädgårdslandet, stödde ut lite till stroller combi+ där klövern va som värst.

Ringde till Bayer som saluför stroller o gnällde på att spridaren inte fungerar:-( De löste sig perfekt då jag får en ny variant hemskickad i denna veckan *me like*

Mannen kom hem lite tidigare i fredags o då packade vi in de sista i husvagnen o drog moot mina föräldrar med ett par stopp på vägen, bla gasolpåfyllnad.

Mysig kväll m mam´s o pap´s o bror min kom oxå en sväng o kollade på husvagnen.

lördag fm drog jag o bror till stan o köpte gelé sadel tll min cykel, lås till grabben o en elgrill till stålfarmorn som fyllt 82.


Håll nu tummarna att den gelé sadeln kommer funka, den har inte lika höga "pucklar" o e lite mjukare än den andra jag köpte (o fick lämna åter).


När vi kom tillbaka höll farsgubben min på med elen i vår husvagn som skulle kopplas om lite för att kunna ladda batteriet under färd:-) passar oss perfa som inte vill ligga på elplatser så ofta;-)

Mamma jag o dottern mös rundor, va ute i trädgården lite o lekte. Tyvärr va de tråkigt väder den mesta delen av lördagen med kraftig blåst o regn:-(


SEn em åkte pågarna 4 till handbollsfinalen o kom åter först sent på kvällen när dottern redan sov. Unde handbollen satt vi tjejer klistrade vid tv´n o njöt av räkmackor:-):-)*mumma*


Tänk så skönt de kan va att bli bortskämd av sin egen mamma trots man e vuxen;-)


Söndagen blev lite trädgårdstjänst o växt stölder. Lill M o jag "stal" blåklintsplanta o liljekonvalj ur mammas rabatt. SEn gjorde vi en rabarberbukett till stålfarmor inför kalaset som hon o broren min hade gemensamt på em. På väg dit körde jag o mannen inom brossans trädgård o satte upp ett kubb, han önska ingen present, men se de går inte m mig som syster så de blev lite skojjande istället o ingen present i handen när vi kom utan som överraskning sen istället;-) hihihi


Blev en liten stunds utbildning i jobbet oxå.


Sent på söndagskvällen fick de rätt på de elektriska o vi kunde koppla o dra hemmåt. Jag ville köra en bit för o bli varm i kläderna inför helgens tjejtripp t ullared:-D men de slutade med att jag körde hela vägen, genom vägarbete, i mörker osv o backade runt vagnen runt hörnan här hemma. Upp på uppfarten fixa jag inte då jag sträckte nacken:-(

Ja alltså jag ska klara de lika bra som amnnen egentligen, vi tog våra be kort med en timmes mellanrum o jag först;-) hihi men jag e lite osäker på backningen fortfarande. Ska bara tro på mig själv o ta de lugnt så går de bra dock



Min käke ger sig inte utan jag känner av den mer eller mindre:-( har blivit nån ipren i helgen Sen åt jag vanliga mjölkprodukter på kalaset o en del kaffe i helgen, ska bli intressant o se hur magen reagerar på de sen.....

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards