med-motEDS

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av med-moteds - 15 maj 2012 09:43

För första gången höll jag i ett me and i som värdinna. E nog mitt andra party med me and i jag besökt.

Det är ju ganska dyra kläder men jag minns ju oxå dem som väldigt hållbara o bra modller.

Det kom ett gäng glada tjejer hit igår kväll för fika, snack o shopping*trevligt*

Tyvärr vaknade jag ju på morgonen med ont i käken o höger axel men barnen hjälpte ju mig bli av med det ganska bra o bakhjälp fick jag oxå av dem. Kladdkaka fixade dem o jag gjorde en Rabarberkaka som blev väldigt uppskattad.

Vid 19 kom Fina M o visade alla fina me and i kläder o sen fick vi prova o klämma o känna:-)

Som tack för att jag höll i ett party fick jag :   En fin anteckningsbok o klistermärken:-)


Som värdinnegåva kunde jag välja mellan 150kr rabatt eller ett :   Eller några andra grejjer. Jag avlde detta linnet o givetvis vill jag ju ta chansen o matcha mor o dotter o köpte en     till dottern:-)

När barnen tidigare på dagen kikat på www.meandi.se o fått säga vilka kläder de gillade så föll de båda helt oberoende av varndra för denna t-shirt    E ju inte ofta en mamma med 9årig lång pojke o flicka i normal 6års storlek kan matcha sina barn, Så visst slank de ner varsen sån i beställningen o ett par härliga mjuka snygga byxor till mamman:-)


                                           Dessa bilder är lånade från www.meandi.se


Ja vi hade en trevlig kväll iallafall så de är väl inte omöjligt att de råkar bli fler sånna träffar!

Kul att göra sånt här men jag orkar helt klart inte för ofta, bara de lilla jag skulle göra fö o förbereda, plocka undan lite, bädda lite, baka en kaka o städa toaletterna tog ganska hårt på mig under tiden:-(


Av med-moteds - 15 maj 2012 09:09

Hade en tid på min vc hos doktor F för den knutan som jag har på mitt vänstra skenben. Knutan har varit där ja jag vet inte hur länge 1-2 månader kanske.

Har för mig att den typ började som en finne men är inte säker men att jag klämt på dem de vet jag;-)

Trycker man på den nu för tiden så blir den röd annars är den hudfärgad. En liten ärtstor sak som är hård o man känner de som en kula ner under oxå liksom. Ja man e ju lite nojjig med knutor så de kändes skönt att få den uppkollad.                           

Troligtvis är det en "ja just de glömde namnet knuta" men iallafall en ofarlig knuta som ofta uppstår som en onormal ärrbildning efter tex  insektsbett. Vanligare hos kvinnor än män o vanligast just på benen.

Det är dessutom en bindvävdknuta vilket kan tyda på att jag med min Ehler danlos har lättare att få den....

Hur som helst så kan man op bort den men då är de ju de här med ärr..... De riskerar vi ju få fulare oxå o när den e hudfärgad e den ok o F trodde den skulle minska lite i strl så vi beslöt att avvakta op men givetvis ska jag höra av mig om den växer eller förändras, därför lägger jag nu en liten bild här som minne för mig själv hahhaha



Angående käken så känns den fortfarande inte riktigt bra så jag passade på att fråga doktor F vart ajg ska vända mig om de kvarstår. o de va som jag trodde lite kluvet men hon tipsade först om tandis som ska kolla bettet o kanske nån övning. Sen kan vc va lite inblandade men annars övergår de till käkkirurgen. Blir de så långt så ska jag försöka få tid hos den tandis där som opade ut min visdomstand för några år sen, kände stort förtroende för honom.

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards