med-motEDS

Alla inlägg den 12 september 2012

Av med-moteds - 12 september 2012 09:15

Ohh trött på o ha skallevärk var dag. Vaknade utan imorse o hann tänka tjoho! Men nej nej sen kom den:-(

Igårkväll blev jag illamåendes när vi åt, ja de e för min mage klarar inte tabletter så här i flera dagar o dum som jag e glömmer jag o köra omeprazol regelbundet:-( Kanske tur att det finns i tabletten jag ska börja ta. O ja de vore nog läge o börja ta dem nu, men jag e så rädd att jag ska svimma, de e en av de vanliga biverkningarna på vimovon tydligen:-( Så jag våga inte ta den när jag e själv hemma:-(


Fick ju i uppgift av neurologen U att skriva huvudvärksdagbok när jag va hos honom sist. Tänk så bra att ha bloggen o gå tillbaka under rubriken migrän.... Då kunde jag iallafall kryssa i migrän huvudvärk sen april, ja sen har jag givetvis haft annan huvudvärk oxå men den har jag inte alltid noterat. De e ju så att man e så van att ha huvudvärk litegrann nästan var dag så blir de lite rutin o inget man reagerar o skriver om. men from 6september har jag skrivit var gång jag har ont.... ingen kul läsning.....

1 betyder huvudvärk men som inte stör, 2 huvudvärk som stör men inte hindrar o 3 betyder huvudvärk som hindrar

De turkosa är helger/semester  


Igårkväll hade dottern ridskola o mannen  o sonen var med. Mannen var med efterosm han måste veta lite hur de funkar om inte jag kan hänga med nån dag. Inte meningen att dottern skall drabbas av de ju.

Det var första gången dottern satt upp på häst där, de nadra gjorde de förra veckan, emn då hade hon ju feber:-(

Hon fick så klart en stor c ponny så hon nådde inte nedanför sadeln:-( ibörjan blev hon lite skraj o när vi pratade om de sen va de lite läskigt men mest roligt.  

De får först borsta, sadla o tränsa o sen fick de rida en stund innan de tog in hästarna igen. Under ridningen tränade de på att få igång i skritt, göra halt, vända snett igenom, rakt upp o rakt över ridbanan.

En ung men mycket bra ridlärare har dem, känner mig jättenöjd över beslutet att köra dit där!




Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards