med-motEDS

Alla inlägg den 4 september 2012

Av med-moteds - 4 september 2012 17:55

Ja mannen har vabbat må + tisdag för ja donnan i familjen har ju feber. PÅ måndagen va de int emycket med henne, låg i soffan hela dagen o skrek till in i mellan om nackont. Hade även ont i huvud o hals, halsen va jättesvullen:-( alvedon hela dagen!

Tisdagen a betydligt bättre o hon har lekt en del m sig själv under dagen.


Jag va ju o skrev in mig som kan läsas om i annat inlägg o idag har jag fixat en massa pappersexercise o fler samtal o så tränade jag i fm. Sååå trött efter det.

Kan de bero på att jag idag cyklade på nivå 5 o i 9 min istället för nivå 4 o 7minuter tro? eller på att jag testade promenadband o gick i drygt 2 min?? Ja resten giock bra o jag har naacken rätt när jag kör armhävningarna. Lite ont i vänster armbåge då jag gör bicepsträning med grönt band. 10-12 *2

Funkar inte med stjärtlyft, testa med bara 3 *2 men de känns som att jag spänner nacken för mycket o de smärtar ner i skinkan oxå. ska efter samtal m sjukgymnasten testa använda bollen som stöd nästa gång. dvs to nästa vecka.

Känns bättre i högra skuldran idag än de brukar kännas efter träning! kan de bero på min stretch där jag tar handen om en stolpe o kurar ihop? har gjort den lite förr me andra gången jag kör den i samband med armhävning/ biceps.....



Eftermiddagen blev tung:-( fick ett sms från en gammal kompis från förr. Vi har inte haft mycket kontakt på senare år men så fick jag veta jobbiga saker i jan o sms honom o hörde läget. Idag kom ett sms som sagt, inget kul sånt:-( Hans fru somnade in i lördags:-( en man saknar sin fru o 2 små pytte barn saknar sin mamma:-( fy fan för cancer!!!



Ja sen fick jag kallelse till arbetsförmedlingen oxå, nåt info möte på fredag... jajja jag ringde o fråga om de va rätt eftersom jag ska på kartläggningsmöte m rehab på måndag men hon tyckte helt klart jag skulle gå innan ändå... ja ja bäst o lyda annars ryker akassan.....


nu e sonen o mannen på fotbollsträning o jag ska lägga mig o vila min kropp!


Läkarintyget kom med posten idag, bra ifyllt! skickar de till försäkringskassan imorgon, hinner inte iväg m poste nu ändå.

Av med-moteds - 4 september 2012 07:58

Jaha idag var de,dags att anmäla sig på arbetsförmedlingen igen:-(
Kom dit 7 min innan öppning, i ett 16kvm stort rum stod 15 Pers redan o inga nummerlappar..... Kl 10 öppnat de o senast dit fick typ första nr....jag fick nr 6. Vid de laget hade jag upptäckt att arbetsgivarintyget låg hemma... Ok sista besöket då jag informerade mig om hyrde skulle gå till på inskrivningen tog varje nr minst 10 min så jag körde snabbt hem. Tillbaka o ser nr 5 på displayen. Yippie vilken tur!- eller inte.... De jobbade på.annat vis så nu va de nr 12... Ny nummerlapp nr 24. Vänta vänta vänta.... 30 min senare hade jag fått säga inskrivning namn o 6 första i persondata. Undertiden fylldes lokalerna på till bristningsgränsen....
Därmed steg dofterna o min huvudvärk m dem:-( när nr 3!!! Efter 45 min fick komma in för inskrivning insåg jag att jag kommer ligga pall m migrän innan mitt nu. Nr22( en gav upp o gav mig lappen)
Gick fram o förklarade läget o frågade ungefär när de kunde bli min tur. De visste de inte... Ja lite diskussion blev de för jag är inte sjukskriven av iinget anledning! De tyckte jag kunde gå ut lite eller sitta i ett annat rum. Problemet m o gå ut ok luftas mig e att de ligger på andra våningen o mina knä gillar inte trappor, ok för finns hiss. Men jag blir oftast fruktansvärt yr/ sjösjuk när jag åket hiss. Varför? Nån som känner igen?
Ja ut gick jag o va tillbaka ca en timme senare o DÅ erbjöd de delvis den service jag önskar, de ringde upp när nr före mig fick hjälp! Kanon!
Ja eftersom jag e halvtidssjukskriven minst 3 mån hamnar jag under nån rehab grupp olika ska på nytt möte m handlingsplan osv på måndag. Så får vi se om de e positivt eller negativt för mig.3h senare va jag fri!
Em gick sen åt blankett ifyllnad. Jag står dom delägare i familjeföretag o suppleant i styrelse o DÅ Blir de massor av papper......

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards