med-motEDS

Alla inlägg den 18 september 2012

Av med-moteds - 18 september 2012 15:32

Tablett 1 lördag morgon efter frukosten. Blev lite rastlös i kroppen, darrig i händer, armar o ben. ganska direkt efteråt.

gav sig under dagen


Tablett 2 söndag morgon efter frukost. Åkte iväg på fotboll o kännde mig lite darrig då oxå. Fumlade med fötterna när vi lämnade fotbollen o de "sov"/oirrade i händer, armar o runt munnen. Gav sig delvis senare på kvällen.

Vaknade på natten medd sug i magen o lite körande oxå. Gick upp o kännde att jag var lite illamående oxå. Svårt o somna om. Kom på att jag inte varit på toa på lördagen, kan ibland orsaka illamående o olustkänsla i magen.

( på toa måndag morgon, hård)


Tablett nr 3 fasade jag grymt för. jag atr tabletter för o bli bättre inte sämre! Samtidigt hade jag itne haft ont i huvud/nacke o de hade jag ju måndag morgon... (visserligen hade jag bäddat för det med högläge för nacken pga illamående/halsbränna) Bestämde mig iallafall för att ge de nångång till så ny tablett halvtimme innan kvällsmaten. Hade nu läst att den skulle tas innan maten. Funkade bra förutom att jag tyckte de va jätte jobbigt när den slunkit ner- hur skulle jag må.... Sov gott på natten.


Tisdag, e lite darrig/pirrig i kroppen men annars bra, ja lite sug oxå så mat lite oftare:-( Tablett nr 4 får bli ikväll. Märkte ingen biverkning efter tablett nr 4


Onsdagens tablett missades innan kvällsmaten = jag hoppade över den.

Tablett nr 5 fick därför bli inna frukost torsdag morgon vid 8 snåret. Nu halv 2 pirrar de i mina läppar/runt munnen. Tänkte ta tablett nr 6 ikväll faktiskt o försöka mig på fulldos nu i den 1-2 mån som läkaren vill för o se vad som sker i kroppen.


Tablett nr sex blev inte torsdag kväll, återigen glömde jag inna kvällsmat. Måste kolla upp hur lng tid efter måltid som jag kan ta de om ajg glömmer.


Nr 6 blev istället fredag morgon. Vaknade med lite nack o huvudont o nu 1½h efter intag är de på samma nivå som innan o hoppas de ger sig bättre.

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards