med-motEDS

Alla inlägg den 3 december 2013

Av med-moteds - 3 december 2013 14:30

När jag gick in o väckte tösen va hon grymt trött o itne alls sugen på o stiga upp:-(

Ingen feber hade hon, men trötthet o lite förkylning. Så en day off här hemma fick de bli!

Fixade o hjälpte sonen att komma iordning o iväg till skolan o sen satt ajg vid morgontv o bara slappade.


Behövde ju komma iväg på arbetsträningen så jag skjöt på tiden lite så mannen min kunde komma hem o lösa av mig den stunden.

Under tiden hade de ringt från sjukan till honom, han kommer få komma int till sjukan i januari för vidare kontroll7info hos överläkaren, nu händer de grejjer... Blandade känslor om när han fick tiden. men men


Min huvudvärk som jag vaknade med blev bara värre o värre o vid 3tiden tog jag en relpax o la mig o so en stund. Barnen va tysta o lugna men ett par ggr kom de in o frågade mig saker, som tex får vi ta vår godisjulkalender, får jag bada osv;-) Så ja riktigt av med migränen blev jag inte,men bra mycke bättre än innan blev de o jag är så otroligt tacksam att de är så duktiga o reder sig själva så att jag faktiskt KAN lägga mig med dem hemma!

När jag hade vaknat o låg o vilade efteråt kände jag ett tryck liksom över luft/matstrupen i bröstkorgen o när jag tog min omeprazolkapsel på kvällen kändes de som om den fastnade till. Hmmm undra hur de  efatt m min mag o tramkanal nu egentligen....


När mannen kom hem va jag piggare om än bakis;-)

Började fylla i hans papper till fk, men behövde hjälp så jag fick ringa fk o få råd. Visa sig ganska klöddigt att räkna fram hans lön när han har ackkord ibland... Får bli ett fall för hans lönekontor;-)

Resten av kvällen låg jag i soffan o slappade.



Av med-moteds - 3 december 2013 13:49

Donnan fick bli hemma idag också men bra mycket piggare! skönt!


När jag var o tränade var hon själv hemma.

Körde cykel o i första 6 min gick de jättebra sen kom de där i skinkan:-(

Armövningar med rött o bendrag tog jag rött idag, vågade inget annat. cyklade några minuter till o sen åkte jag hem. lite stressad över att donnan va själv hemma.


Suttit o räknat lite på makens ersättningar, planerat sista föräldrapengsdagarna:-o för dottern, ja våra sista för alltid!!

Vi har några kvar, inte så att de blir svårt o göra slut på dem;-) men de flesta är lägsta nivådagar o de blir hårt om maken ska ta en vecka fritt med lägstanivåersättning på 120kr/sag ut.... o jag kan inte ta nu när jag arbetstränar. Vad som händer sen vet vi ju inte. Men de bästa med LN dagarna är ju att de i värsta fall går o plocka ut på helgen eller kombinera att ta nån dag i vecakn o fylla ut med några på helgen för o få ut mer:-) Vi ska nog lyckas plocka ut dem;-)


Ätit rester från gårdagens lunch o har lite tryck i luft/matstrupen o även lite ont i magen. Börjar tröttna rejält på magont må jag säga!

Tycker ändå att jag minskat ner på brödet. Får väl ta i med mer krafttag o se om de hjälper.


Om en stund ska jag hämta sonen i skolan o sen e de snart dags o fixa till oss inför ridningen. Imorgon får dottern återgå till skolan så ridning idag om hon fortsätter o va lika pigg som nu!


Det blev ridning o premiär på den "nye vite" o lyckan lös i dotterns ögon. Hon älskade traven o red honom helt okej. Jag va rädd att hon inte skulle fixa honom, han e lite piggare o lite tittig, men va oroa ja mig för? På väg in i ridhuset va han rädd för lyktorna o sprang på isdan, men de redde hon ut med lite stöttning av mig!

När hon sen hoppade av hade hon ont i utsidan av vänsterfoten:-( De e precis som hon töjjer ut något när hon trampar ner hälarna:-( Hon var blå på utsidan så efter dusch lindade vi foten.


Lite kvällsmat o så kom huvudvärken o nackont på VÄNSTER sida o fram i pannan:-( vetekudde, ipren, tvkik o sen sängen!

Av med-moteds - 3 december 2013 13:30

När första ljuset brinner vi firar vår advent, vi 1@ ljuset tänder med dörren lätt på glänt


Vaknade tidigt i gästsängen o hörde hur donnan nös o nös o nös där uppe. hon brukar ju int evakna halv 7 på morgonen en helg direkt...

Men efter ett tag steg vi upp o hon va lite tät i luftvägar o stopp i näsan. Men annars okej.

Förhoppningsvis reagera hon på gipsdammet o torrare luft hos mams o paps.

Innan vi packade ihop oss så fick jag låna en ampelkruka o en stor kruka av mamma till mina blomsterprojekt.


Åt frukost o lunch där innan vi begav oss inom min farmor o levererade jultidningarna som hon köpt. Mannen min hjälpte henne att få ner kappan på markisen också.


På väg in till farmor så somnade donnan,,,, trött som få då vi skulle gå från bilen till farmor o fick bäras. På vägen tillbaka gick vi genom stan för o liva upp henne lite med julskyltningen, men de lyckades inget vidare. fråga om hon mådde brao de gjorde hon, hon var bara så trött!

Fikade lite i bilen o hon verkade lite piggare då, men efter en stund sa hon att jag trodde jag kunde va vaken men de går inte o fick ok att somna o de va som en knapptryckning on/off;-)

Ja somna oxå en stund.


Väl hemma hade hon lite förhöjd temp o somnade igen kl 20.


jag va trött som bara den jag också men jag fick ihop de mesta av mitt blomsterprojekt, nedan får ni en sneak peak för riktigt klart e de inte.

   





Av med-moteds - 3 december 2013 13:19

Lördag o siste november.

Vi åkte till mina föräldrar på fredagen o jag vaknade alltså i deras gästsäng.

Vaknade efter en natt som varit jobbig. Somnade först på kvällen när jag låg o läste, men vaknade till o insåg att mannen fortfarande inte kommit ner till mig, gick upp o hittade honom sovandes i dotterns säng;-)

Fick ner honom men kunde inte somna igen:-( ont än här o än där. Värst var vänsterfotens fotled, så tillsist tog jag upp en kudde o la undero tydligen hjälpte de för sen minns jag inte mycket innan jag vaknade på morgonen;-)


Fralle frukost som vanligt när de e helg hos päronen. Men jag körde lite fil oxå för magens skull.

Mannen min hjälpte sen min far med ett projekt. jag gjorde inte många knop inte.

Vid lunch kom brorsan m familj o efter nåra timmar tog hans tjej liniment på sin nacke o jävlar va de luktade, fick panik över lukten o stängde in mig i vårt rum. pappa startade all deras fläkt för o vädra ut de o sen tog jag en promenad. På promenade passade jag på att samla lite grenar o avfallen näver till de blomsterprojekt jag tänkt mig göra här hemma inför julen.

De e skitjobbigt att reagera så på dofter:-(

Måste ta tag i o försöka få en tid till o kolla upp detta. vet inte om man kan göra nåt åt de annars måste jag iallafall ha ett intyg om de, för de förstör såå många möjligheter osv i mitt vardagsliv:-(

Svägerskan tänkte ju itn epå de för hon inte själv reagerar o tydligen mindes hon inte att vi ofta påminner till kalas att inga parfymer hos oss. Hoppas hon minns nästa gång...


Tränade lite läsning med min brorsson, myror i brallan, men bokstäverna kan han! o nåra ord läste han faktiskt! Gillar o träna sånt med barnen ju:-) Mina barn sa till honom: vår mamma e jätteduktig på de, först lärde hon mig sa sonen o sen lärde hon lillasyster så hon kan de! söta ungar!


Åt god middag hos mamma o pappa på kvällen o fikade tillsammans allihop. blev en sen kväll för barnen, brorsan m fam körde hem halv 11 o innan dess vägrade mina barn o lägga sig:-(




Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards