med-motEDS

Alla inlägg den 20 december 2013

Av med-moteds - 20 december 2013 08:18

Började morgonen med möte på arbetsträningsplatsen m chefen där o min handläggare på af.

Funka bra. Ev förlängning på arbetsträningen beroende på läkarens ord typ på stormötet i januari.

jag har tankar om hur jag skulle vilja göra men frågan är om de tankarna är möjliga att genomföra o o de är rätt väg för mig att gå ur olika synvinklar o aspekter... Får undersöka vidare.


Fortsatte sen att arbetsträna o innan vi öppnade plockade vi fram lite varor o la iordning.

När jag expierade vid 10.40 sa min chef till mig o gå hem o de va rätt, jag va alldeles skakig o varit igång 1h o 40 min.

Kärde bort o hämtade julgåvan, köpte blomma till andra julgåvan o hämtade badlakanet som en har broderat på.


SEN var jag mer än slut!

Dimsyn tungt huvud fyllt av bommull


Fick vila mig lite i soffan o sen var de dags o åka på allergi kontroll.

Som hon stack mig, 27stick för pricktest! o jag blödde i dem alla ena droppa de ifrån. har jag aldrig varit med om hos barnen.pricktesthöger   pricktest  

Mobilbild på mina armar tyvärr ser man inte så tydligt.


Fick oxå köra spirometri o fick återigen konstig kurva. Jag fyllar tyligen lungorna bra men kan inte tömma dem.

Likadant efter att ha fått kortison inhalationer...

Ett tjockt häfte att fylla i om allergier blev det oxå. Ja som sökte för dofterna fick fylla i en massa annat oxå o då insåg jag hur mycke jag reagerar på.... ops.

ja formuläret blev ganska kladigt när jag fyllde i, hoppas han förstår något läkaren jag ska till i början på jan;-) En sköterska sa att han läser iegnom innan du kommer o sen frågar han när du är där. Får nog skrivit ner en del tills dess kan jag säga...


En ny händelse skedde; pricktestet gav utslag! På HUND & GRÅBO

Aldrig märkt jag reagerat på hund hahha gråbo är inte så konstigt, reagerar ju under vår sommar/höst från o till. Tiigare har testerna dock inget visat o så är det fortfarande med tex nötter o mandel.... o där reagerar jag nu för minsta lilla.. När jag sen kom hem fick jag reaktion på något mer ställe, kanske för sent o avläsa då vad vet jag, Men jag anteckna o tänkte säga de t läkaren på besöket iallafall.

De var svårt o avläsa en el nämligen där eftersom jag blev så röd runt sticken.


hem o vilade lite igen o fick sen nån knäpp idé om o göra tryffel,....

O inte 1 sort utan 3!!!! o så vill eleändet inte stelna o jag får kramp i högra skuldran o jätteont där så som jag fått inför kalas. o ont i ryggen fötterna, handlederna, armarna,.... Helt finito typ.

Tog ½ citodon o grät lite, vila lite, fixa lite, vila lite, svor lite,..... o så till sist med hjälp från familjen s vart de i formar men inte så snygga som jag planerat:-(

MEN vi har nu *chokladtryffel m smak av vaniljstång toppade med äkta vaniljsocker * chokladtryffel m smak av kaffe toppade med krossade nescafepulver    * chokladtryffel toppad med rörsocker 

*Mjölkfri chokladtryffel  * mjölkfri nougatdoppad i choklad * mjölkfria nougat/marcipankulor doppade i choklad.

Så nu står vi oss nog i jul:-)


Fixade till julgåvorna till dotterns fröknar.

SOFFAN med tumlekudde, huvudkudde, filt o Jul m Ernst på tv´n o sen gonatt!

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards