med-motEDS

Alla inlägg den 29 december 2013

Av med-moteds - 29 december 2013 17:15

Ännu en sovmorgon!


Plockade iordning lite här hemma o vilade in i mellan.

PÅ em hade dottern en kompis här några timmar o maken installerade officepaketet på nya datorn.

Mycke vila även idag. Men när kompisen skulle hem tog vi en promenad i området o fick lite friskluft.


mannens bror kom förbi en lite stund m pengar för en julklapp som vi hade fixat.


Kollade stjärnorna på slottet, fikade o jag tog även mer cvitaminer för o få väck den där förkylningen som verkar vilja knacka på... efteråt fick jag sååånt magknip o sprang på toa. Inte dålig i magen men en hel del resultat. Har varit väldigt dåligt på toabesöks fronten sen sö/må.... Men efter toabesöket kändes magen lite skum o jag hade fortsatt lite ont långt ner. Ja mens oxå samtidigt så klart så de kan ju lika gärna va de som spökar. Men ja nojjade o la mig i sovrummet för mig själv. Inget mer hände.

Av med-moteds - 29 december 2013 15:34

Vaknar vid 05 o känner att jag har migrän:-( fick ta relpax o la mig igen. Därefter vaknar vi av att telefonen ringer o inser att klockan är 10:30:-o

Upp o hoppa liksom.


Lite körig/ont/bubblig i magen o huvudet har inte gett sig. Gör ont ner i högra skuldran genom nacken.


Pratade m mamma i telefon o sen blev de frukost.

På toa igen hård i magen o världens mens (ursäkta detaljer)


Sen har jag känt mig lite så där halvkymig hela dagen. m magen o havud/nacke.

Vetekudde i nacken.


Sen ska vi inte tala om min bröstkorg. fy sjutton va den har spökat på sistonde:-( Gör ont o andas stora djupa andetag o ja den gör ont typ hela tiden. Trycker ja på den så gör de riktigt ont i skelettet:-( Känns som om den är ihoptryckt eller nåt. Jobbigt o andas ordentligt o idag gör de ont ut vid hjärtat till.


Fick ett ryck nu vid 15 lite panik känsla med konstig mage illamående hungrig, ljud runt mig, huvudvärk ont o andas osv så vattenflaskan, banan o nåra mariekex o jag tog en promenad. Isande bitande kallt trots 6*

Kände fy f-n va jag e tje på detta!! Kan jag aldrig bara få njuta o ha en bra dag då allt är som vanligt o om jag nån gång har de att de inte straffar mig dubbelt upp dagarna efter:-( blev nog lite bitter. ´Vill inte bli bitter!


Längs promenaden upptäckte jag att tusenskönorna blommar:-o

Tog en runda i trädgården o upptäckte att luktärtorna kommer med nya skott.... klätterhortensian har stora knoppar. Rabarbern upptäckte vi häromdagen att den kommer m nya skott:-o o Pärlhyacinterna har vaknat.

Hur ska detta sluta??

           



        

  De två översta är 29dec 13 o den undre är 2maj 2013.....


    Bilder tagna 29 dec 2013...


Blev en för oss på snaste tiig kväll då vi la oss vid halv 10 10 tiden hela familjen. först läste jag högt ur håkan Bråkans Fuskbok o skrattade ikapp med barnen o sen la vi oss alla. Tyvärr va de inte lika lätt o somna så dags så klockan blev lätt över på nästa dygn innan jag knoppade in



Av med-moteds - 29 december 2013 14:59

Juldagarna är över men inte mitt dåliga mående:-(


Kvällen innan när jag låg o va ledsen hade dottern pysslat med sitt Bling studio, var tydligen väldigt kul då allt tog slut direkt!  


Vi vaknade vid 10 snåret eller något. Frukost o så försökte jag plocka undan lite.

Dotter o jag tog ett röj på hennes rum, saker som skulle upp på vinden, saker som skall slängas, nya saker in, gamla saker på sin plats.

Fint fick hon på rummet o maken skrivade upp 2 nya hyllor o kopplade in discokulan.

Men att stötta upp hennes rensning tog många timmar då jag fick hamna på soffan in i mellan.


Mannens syrra kom förbi en lite sväng på em o lämnade pengar för en julklapp o så tog hon en kopp kaffe me mig.


PÅ kvällen var jag jättetrött men kom icke till ro till att somna. Klockan blev nog 02 innan jag kunde somna

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards