med-motEDS

Alla inlägg den 7 december 2013

Av med-moteds - 7 december 2013 14:54

Vaknade imorse o de va tomt i sängen, inte en aning om när maken stigit upp;-) han är på tränarutbildning för fotbollen o jag sov tills jag vaknade av mig själv! underbart!

Tog min mobil o kollade runt lite, chatta med en vän o sen kom tösen in o mös o helt plötsligt av klockan 10 så vi steg upp. Plockade undan efter mina floristfixarsejourer så vi hade plats på köksön. För o få undan fick ja fixa årets adventsstake

adventsstake13  


Värmde minibaguetter till frukost o startade spisen till ljusen.

Började o fixa till där o sen stöpte vi en stund.

Gick in för vila o jag tog en sväng till affären o köpte pepparkaksdeg mm

Lunchtime o mer vila. Barnen gick ut för o leka i snön som kom inatt/imorse. på 2h kom flera cm här.

In kom tösen ledsen som bara den, hon hade testat hållfatsheten på isen i en balja med vatten.... hållfastheten var uppenbarligen inte så bra;-) Dyblöt om foten o ledsen för att hon fick gå in...

Nu ska pågen strax in o perpparkakshusen skall tillverkas!

Ikväll hoppas jag stöpa lite till på ljusen så bilen kan få flytta in i garaget igen om snön ska stanna kvar.

              

Borde ta tag i julkortstillverkning, kalender fix o för o inte tala om dotterns fotobok 0-5år. Fick 15% på fotoklok nu men de varar bara nån dag till så de e liiite bråttom känner jag;-) Får se om jag hinner o orkar!


Av med-moteds - 7 december 2013 14:41

Oj va de stormat inatt! Jag som brukar sova bra har vaknat flera ggr av stormen:-( Men nån snö som de varnat för fick vi inte iallafall.

Pga olyckan igår va maken tvungen o köra till jobbet direkt på morgonen, han fick så snällt sms när han kom fram o de hade gått okej o köra.

jag blev tveksam på om jag skulel släppa ungarna till skolan med sådan storm ute, men jo vi körde dit. O konstigt nog hade barnen fått va ute o leka tom på rasterna:-o


jag körde hem o softade framför morgonnyheterna en stund o sen tog jag tag i o kolla upp vad jag skulel köpa i de olika affärerna i stan.


Hämtade hem donnan o strax va de dags o hämta sonen oxå, lovade att hämta pga blåsten. Skujtsa hem honom o begav mig ner på stan, de hade lugnat sig i blåsten då. Men tog fart igen när ja va där ner o nåra kläder fick ja inte med mig hem:-( Slut eller för litet:-(

Köpte däremot ett badlakan till en i julklapp o e inlämnat för namnbroderi.


Hem o startade spisen till ljusstöpning o vilade mig lite. Sen satte vi fart i garaget o ungarna doppade ljusvekar som bara den:-)

Själv kan jag ju inte bara göra original utan va ju tvungen att testa ny variant;-)

Lite sneak peak på hur de såg ut då.    


ja sen straffades jag ju så klart på kvällen med huvud o nackvärk o tog ½ citodon, smorde med iprensalva o hade vetekudden. O smärta o många delar av kroppen:-(


La oss o pratade o höll om varann på kvällen, gu  va de e mysigt! Min man e den bästa man kan tänka sig, han tar sånt ansvar för sin familj o fixar o trixar för att vi ska ha de bra! Älskar!

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards