med-motEDS

Alla inlägg den 27 december 2013

Av med-moteds - 27 december 2013 19:39

vid halv 9 tiden vaknade jag till ett knäpptyst hus!

Först strax innan 10 började de röra på sig på ovanvåningen. Vid 10 kom mamma ner o herre jisses sa hon jag trodde inte mina ögon när klockan stod på 9:45;-)


Åt julrester till frukost/ lunch o lulla runt o vilade lite. Ringde farmor som ville vi skulle komma in på fika. Strax innan kom solen så mamma jag o dotra tog på oss o gick en liten luftningerunda o klappade hästarna, där där jag red som 11-13åring typ. Jisses sååå kul vi hade ihop där!


O på tal o hästarna så kollade barnen o maken på videon från min första ryttartävling o några därefter på lillejul. fikc ju ner o kolla.  Hmm ska verkligen inte klaga på dotterns fötter! Mina tår peka ju bitvis neråt istället för uppåt o de gör faktiskt inte hennes!

Fick nostalgi när jag såg filmen o min älskade ponny, min alldeles egna ponny! o de som jag fick rida o den som jag ofta va hästskötare till, minnen minnen minnen!


In till farmor o fikade o klappade kisen o sen blev jag trött! trött!

Åt o sen la jag mig på soffan hemma hos mamma innan vi packade ut våra grejer i bilen o åkte hemåt. Men innan vi åkte hade jag tagit citodon då smörtan tilltog. Jobbigt bitvis i bilen. O väl hemma bar vi bara in sakerna o sen hamnade jag upp pallad i sängen!

Av med-moteds - 27 december 2013 19:26

Vaknar av att mamma kommer ner o fy i helskotta vad ont jag hade i ryggslutet. Har tydligen legat på mage en stund:-( Höll på o inte komma upp o ur sängen. Tog mig upp o försökte röra lite på mig. Efter en stund va jag så trött efter endast max 7h sömn så jag tog täcke o kudde o la mig på rygg i deras soffa. Pappa kom ner o skulle hämta något, så skrämde honom när jag sa hohoho från soffan;-)
Fick snylta på pappas citodon då jag glömt mina hemma.

Mamma åkte o handlade färskt bröd o så åt vi frukost i lugn o ro. Mamma kokte ägg o fixade o jag kokte risgrynsgröten.


Min mobil klödda där uppe. Ja täckningen är väldigt dålig men vanliga sidor kommer jag in på men mailen kan jag glömma att få hem där:-(


vid 14 kom brorsan med familj o farmor så vi fikade lite o sen hade pappa riggat upp en projektor enl. dotterns önskemål... allt för mina barnbarn som han sa när han låg där o svor;-) Kollade kalla o åt lite av mina hemgjorda praliner.


Sen läste jag lite julsaga för dottern o deras kusin, sonen kom en sväng oxå o så knacka de på förnsterblecket men ingen tomte syntes till. När pappa gick ut o kollade hade tomten satt en säck m klappar i gången o han var sååå stressad!

Jisses va besviken dottern blev att hon inte fick träffa tomten. O inte blev de bättre av att storebror sa att han skymtade honom en bit bort o att kusinen såg pälsen på renarna...


Men sen vart de paketöppning i 2h....  paket på paket öppnades....

Ja o maken fick en ny bärbar dator som jag nu skriver ifrån o varsen slant från farmor. Sen fick jag även lite bakgrejjer, nya springformar, en knotterkavel osv.

Mannen fick nån bok o så. Väldigt nöjda vart vi iallafall!


Barnen fick allt från kombinerade inlines o skridskor till lägerpengar till puzzel till fifaspel o blingstudios.... Ja de var uppskattat hos både dem o oss!


Kvällsmaten blev sen,men så kan de bli. o Jag hjälpte mamma o stod vid spisen. Helt plötsligt rapa jag till o fick upp lite i halsen o blev yr o snurrig o illamående. Fick dricka men de gav sig inte. Fick klä på mig o gå ut. När jag gått en runda o kom tillbaka var magen som en stenhård bula. Fick ta av strumpbyxorna. Inte varit på toa på några dagar s¨å de påverkar säkert. dåligt blodsocker o värk därtill:-(

Fick tvinga i mig lite mat o när de kommit ner kunde jag ta lite till men inte blev de mycke mat inte.


Klockan blev nog 23 innan de andra åkte hem. Vi la oss strax efteråt.

Av med-moteds - 27 december 2013 19:23

Lillejulafton! Packade in resterande klappar, packade våra väskor o ut med de i bilen. Käkade lunch o sen styrde vi kosan mot mina föräldrar.


Lugn em o kväll där. Dottern kunde icke komma till ro o somna o sonen tog en rejäl uppesittarkväll. Tror klockan blev 00 :00 innan de lyckades somna!

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards