med-motEDS

Alla inlägg den 22 december 2013

Av med-moteds - 22 december 2013 15:19

Vaknade till en man med raspig röst:-( jag känner mig bättre.

Så kom dottern o sa att de klia i snippan...


Körde för o köpa självtest för urinvägsinfektion då hon sen kalga på ont. Men apoteken hade stängt trots resten av butikerna har öppet... skulle lämna julkort men då blev donnan ledsen o kände halsbränna:- o blev kissig IGEN

Fick köra hem o jisses va hon kissade!


Sen körde jag till annan stad för inköp av medikamenter o självtest.

Visade inget med 2 olika tester, men hon kissar ofta o svårt o hålla sig o de svider lite. Får försöka få morgonkiss imorgon.


Julklappsinslagning blev de sen o nu har barnen kvar ljusen o jag en paket, sen är allt inslaget. Skall på snöre o etiketter på några av barnens men sen e de klart!

Jisses skulle ju inte ge så mycke.... o vi e ju inte sååå många men visst blir de grejjer av de.... 5 kusiner har barnen, farmor, hennes gubbe,farfar, mormor, morfar, gamla farmor & så våra egna ungar då:-)


Av med-moteds - 22 december 2013 15:11

På morgonen tog jag fröknarnas presenter med mig till skolan tillsammans med sonen. De till hans lärare sattes in i klassrummet o till dottern lämnade jag över till en av fröknarna.

Åkte o tränade lite då jag fick hoppa över träningen i tisdags pga osteopatbesöket.

Fick ont i min vänsta ljumske under träningen. Annars gick de helt ok. Kör på med rött band på allt. bendragen smärtar fortfarande. undertiden var dottern själv hemma, duktiga tjejen!


När jag kom hem gjorde vi en mördeg o tryckte ut stjärnor. Tänkte ju ge lite hembakt i julklapp till barnens farfar som har mat från hemtjänsten eller så så då kan ju lite hembakt smaka gott till;-)

        


Gräddade dem när vi hade hämtat hem sonen för jullov o så bakade vi apelsinchokladkaka oxå:-)


Kom på på kvällen att jag nog inte ätit någon lunch:-o

Till kvällsmat lev de bakpotatis o fläskfile. Mumma men de tog tvärstopp för mig. o strax efter tjoar dottern att hon har en mask i sin potatis... o jo då denna äckliga krabat hade byggt bo i hennes potatis o höll på o bli extra proteiner för henne:-( maskipotatis  


PÅ lördagen vaknade jag upp o låg o drog mig en stund i sängen. Började slå in lite klappar o kände hur stressen över dem i kombo med hormoner tog över mitt humör. Sa till man o barn att idag är det en sån jobbig dag med känslorna utanpå. Käkade frukost o slog in lite till. kände hur kallsvettig jag blev o jo då 38* feber :-( Lite öm i öronen o svid i halsen men inget mer.

Hoppas de räckte med vila. Vilade resten av am o kvällen i princip.

har ju kört på en del i veckan o haft migrän som höll i i princip 3 dagar o ändå har jag kört på... förhoppningsvis är det de som straffar mig nu o ingen sjuka lagom till jul!


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards