med-motEDS

Alla inlägg den 5 december 2013

Av med-moteds - 5 december 2013 12:37

Vaknade upp m lite värk o halsbränna men sovit gott fram till vid 5 tiden inatt då donnan va kissig. Ja jag somnade ju om en stund igen.

Igårkväll blev nog klockan ganska mycket för o va oss innan vi kom isäng. Vi låg o pratade en del om julen, jag mår dåligt när jag tänker på den o har god lust att bara fly alltsamman! kanske man borde resa iväg nästa år. Sa till maken att vi tar ut husvagnen o bara myser vi i familjen i julhelgen nästa år o så skiter vi i julklappar till kusinerna snart o träffar bara våra föräldrar en dag. Såå många olika önskningar o folk o ta hänsyn till. O här kommer min kropp in, jag orkar inte som förr! O bättre lär de ju knappast bli på den fronten.


Ja ja upp o göra sig klar. torkade av några av spröjsen som fortfarande inte kommit upp efter putsningen o åkte på arbetsträning. Fick stå en massa i kassan, kul kul.


Nu sitter jag vid datorn med lite ont i höger öra o e lite frusen, Ute öser regnet ner o de blåser, skall tydligen få besök av sven- stormen sven idag sägs de. Inte så kul då vi skall till sjukan o träffa ny sjg med donnan. Ja de blir nog bara hon o jag då de skett en obehaglig arbetsplatsolycka på makens jobb o då han är skyddsombud får han av med på polisförhör etc:-(

Men de roliga med sjukhusbesök är att vi kommer troligtvis träffa min barndomskamrat m dotter o man idag:-) lite trista förhållanden men de är på sjukan för åb då deras dotter haft cancer:-( Men vi gör de bästa av de hela helt enkelt!


Ska strax åka o hämta donnan o sen blir de bara hem för mellanmål o sen får vi sätta oss i bilen så vi är i tid.


Ja när vi kom in på sjukan hörda jag nån som ropade mitt namn. Va min gamla vän med familj som satt där. De var klara o skulel åka hem. Sa till dem att köra lugnt för på motorvägen tog de tag rejält i bilen.


Sjukgymnastbesöket gick toppen! Tänker skriva mer detaljerat till mitt eget minne men i privat låst inlägg.


När vi var på väg hem ringde maken o sa att de lagt ner jobbet o möten var avklarade så långt det gick så han åkte hem lite tidgare.

När vi kom hem en stund senare häöll han på o stormsäkra trädgården i full blåst.

O jo Sven han kom visst på besök. De blåste rejält! Ayod på mot vår terass så jag va rädd att utemöblerna som vi lagt ner där skulel lyfta o fara in i rutorna. Men de gick som tur var bra.

Ja hade grym huvudvärk, tror de var på torsdagen som jag tog ½ +½ citodon o fick iprensalva insmort i nacken ryggen o axlarna + vetekudde.

Av med-moteds - 5 december 2013 12:24

Fick som mensvärk när jag körde till arbträn men de gick bra där. när jag kom ut kom illamående/halsbränna över mig.

Hade lite feber efter en stund hemma o blev sittandes på sängen hela em. När mannen kom hem flyttade jag senare till soffan. Tog min första pepcid. Räckte inte med 1*20 + 1*10 losec o jag ville ha en 10 till kvällen kvar så in mpepcis också hjälpte inte helt de iheller men blev bättre . o så ingen knäppt bh;-) de trycker för mycket i bröstkorgen. Fick jus om jävulska hugg i hjärttrakten o mitt fram i bröstkorgen, e väl inflammerad eller nåt i bröstkorgen, eller nåt som har kasat snett kanske.


Inte mycket gjort denna dag med andra ord.

Men de e så himla trist de här med att jag skall falla ihop efter att ha ökat min tid lite.

Jag mådde ju bra på arb trän o körde därför vidare o de kändes ok. Visst kände jag lite halsbränna o så men inget avancerat liksom.

Hur skall jag få ihop något arbete om jag inte ens kan känna på dagsformen att idag känns de bra idag kan jag köra på liite längre utan att få må dåligt sen.

Jag har svårt o få ihopa ekvationen nu måste jag säga.

har haft svårt o förlika mig med 50% arbete men har kommit dit hän men nu e jag ju inte ens uppe på 25%:-o

7,5% jo men tjena liksom...

ja vi får väl se hur de fortsätter o vad läkare af o fk säger.

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards