med-motEDS

Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

20da knut

Av med-moteds - 13 januari 2014 16:31

jahopp ny vecka, nya tag, nya beslut o nya dagar att ta sig igenom.


Kollade direkt mobilen imorse o tänkte på min "edssyster".


Låg o surfa lite o så o tänkte skumt att bara sonens klocka spelar o inte min. ja ja typ. kl 7 kom sonen in till mig. o då hade min klocka ännu inte spelat:-( Inte så konstigt när förvirrade jag satt den på 7:39 istället för 6:39... tur sonens klocka funka....


såg att termostaterna lös o insåg att vi hade flera minus här idag...

Fram med ungarnas termobyxor som knappt använts denna säsongen...

Lämnade i skolan, visst va de kallt, men faktum är att kylan när de är blött, kallt o blåsigt är värre!


Hem o åt en macka o tog min omeprazol. Fundera på hur ja skulle göra m min arbetsträning. Men då jag hade lite huvudvärk, lite lätt temphöjd o fortsatt trött bestämde jag mig för att bli hemma. Ja måste orka med morgondagen o övermorgon. 2 viktiga dagar dä rmycket står på spel.


Kände mig stark o fick för mig att läsa de texter som barnen skrivit om hur det är att ha en mamma med EDS...

Oj oj oj, såå stark va jag... tårarna forsade längs mina kinder. Ja fy va strongt av dem o skriva ner saker så. Ja dotterns hitta ja inte så ja läste bara sonens.  Vi pratade ju en massa kvällen innan om hur det är osv, hur de uppkommer osv. o så läser jag bla dessa orden:

 

STACKARS BARN!!! Jag måste verkligen prata mer med dem. Bara att de finns är de bästa för mig!!



Vilade mig en hel del, samlar krafter inför ti + o;-)


PÅ kvällen pratade maken o jag åter om livet med eds o en del  runt mötet på onsdag. så säger han bl.a att nackdelar e ju att vi int ekan gör allt de som andra kan o de krävs planering o så o jag blev jätteledsen, ja vet att de är så, jag vet att de accepterar o jag vet att de gör allt för mig, men de e jobbigt o höra:-(

Vänder jag på de finns de ju "fördelar" oxå, eller ja de låter ju sjukt. Men efterosm jag e sjuk o är hemma kan oxå barnen få komma hem o vila  tidigare. osv. Man måste försöka att se saker positivt även om de ibland bara suger o e skitjobbigt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards