med-motEDS

Direktlänk till inlägg 17 januari 2014

15 januari sjukskriven

Av med-moteds - 17 januari 2014 08:55

Idag var en stor viktig dag.

Mådde inge vidare alls när ja vaknade, magen kändes öm, svullen, lite brännande o dessutom ont på en punkt höger under bröstkorg eller hur ja ska förklara + huvudvärk. Nervös så de typ svämma över trots att ja sa till mig själv att ja inte mycke kunde påverka.


Mannen fick stanna hemma o lämna barnen så jag kunde tänka på bara mig.

Satte mig i soffan o surfa in på edstrådarna o chatta med några vänner som puscha mig.


Kände mig risig. Tvinga in mig själv i duschen, känns lite bättre efter. Ja förutom tröttheten då. Men visst gör de lite på sig att duscha bort de sunkiga. Så kom mamma så vi fixa lunch som jag petade i mig lite av o sen hämta vi hem dottern. Överlycklig tös att mormor va med.


Hem o bytte kläder, samla ihop mig o vilade lite innan vi åkte. Mamma fick köra-privatchaffis e bra:-) Men de e en fördel o passagereren talar om vägen om chauffören inte hittar hahahh


Kom in till läkaren i god tid o så dök fk upp. Han fråga hur de va o ja sa lite kort att ja hoppats att kunna svara bättre,men tyvärr e de sämre. Fick komma in till läkaren en liten stund först. Vi har inte träffats på evigheter så jag fick ju lite kort berätta läget. O han tyckte hel sjukskrivning ett tag o sen till smärtrehab.


Hämtade in fk o af männen o så fick ja berätta min sits. satt & va beredd på att behöva försvara mig o hela den biten, men icke!!

Skönt att bli trodd! Alla var överens om läget o nu blev ja helt sjukskriven. Måste få komma upp ur de ja hopas är en svacka, måste kunna orka träna de lilla ja gjort innan ja börja arbetsträna. Allt för o bli kvar på den nivån jag är istället för o rasa djupare. Sen gick remiss till smärtrehab oxå iväg. spännande o se vad det innebär. Har ju i vevan ja fick diagnos gått på MMS- Multimodalt smärtteam men där blev ja bara sämre. Men soms agt diagnosen fanns inte, kunskapen fanns varken hos mig eller läkare, sjg osv. Nu är dte andra förutsättningar o jag hoppas det är bra sånna. Måste va! För funkar de så blir de nog arbetsträning igen, för fnkar detta så tror läkaren att ja kan fixa jobba 25% på låång sikt.


Ja asså med tanke på hur många som skriver i edstrådarna hur illa de blivit bemötta o vårdade så får ja nog säga att vi har haft ovanlig tur än så länge kanske man ska säga, men samtidigt onödigt o ta ut nåt i förhand som kanske kommer ske, eller kanske inte. ja lätt o skriva o svårare o genomföra. Lättare o både säga o leva efter när de är bra perioder, svårare i andra. 

Får helt enkelt va lycklig för den hjälp jag får/fått o så länge edsén inte förstör mer för mig än den redan nu gör.

Ja fick ju min diagnos utan att något fatta, visst hade jag haft ont o varit trött o visst sökte jag för de oxå, men framförallt sökte jag hjälp för min migrän o kom ut med en diagnos till.


Kom ut o snacka lite till me fk & af innan vi lämna lokalen o åkte hem. Hjälp va trött jag var, helt utmattad o slut. Svårt o reflektera över allt o ta in att de faktiskt lyssnat o TROTT på mig allihop. Jag slapp försvara mig utan berätta bara min vardag.


Blev lax o pasta igen, jisses va de e enformigt med skonkost för magen o så ska jag leva ett par 3 veckor, jo men tjena liksom. Magelände bli bra igen!! Soffan o ja va sen goda vänner innan ALLAS o jag la oss tillrätta inför insomning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards