med-motEDS

Direktlänk till inlägg 18 januari 2014

Gråta på träningscykel

Av med-moteds - 18 januari 2014 10:45

Ja se de snöar ja se de snöar, de va väl roligt hurraaaa. För ungarna o de som inte har värk ja. Eller ja jag ska inte skylla smärtan i främst höger knä på kylan, men den gör inte de bättre. Den där kylan, att den kan påverka så mångas mående.


Kände åter av magen imorse, ja inte så illa som häromdagen, men halsa lite nyponsoppa inna ja körde taxi till skolan o pulsa ut i snön. Idoiotrycket fick jag när ja kom tillbaka o skotta där hjulen hamnar när jag kör på uppfarten. ja ja fint blev de iallafall o så slipper vi ispuckeln vi haft där tidigare pga packad snö.


In o åt frukost i datorns sällskap, ja jag slog på tv´n oxå. E´  man skadad om man hatar Nickelodeon o ändå när barnen är i skolan har på den kanalen utan att reagera:-o ja jösses alltså när ja upptäckte de.

Slog snabbt över till 4:an o där dök Moluo´s nuna upp efter en stund.

Glutta på tv´n, surfa, rosta en macka till, en hutt nyponsoppa o så for ögonen åter på tittlådan. Hmm nog för minnet inte är med mig men herrejösses drömmer jag eller uppdaterar de inte sig på tv4.

De handla om tatuering eller snarare borttagning av tatuering av laser o jag ger mig sjutton på att jag sett detta tidigare. Synsk??

Nä de dök upp en liten fin skylt i vänstra rutan: programmet är en repris. OK slapp dårhuset idag oxå! Skönt!


Kroppen skrek nej nej nej när jag bara så mycke tänkte på att de va dags för sjukgymnast idag, men hjärnan sa att jo vi måste iväg, måste ta tag i förfallet innan de går för långt.

Måste iväg för att få lite endorfiner o må gött.

Vet inte om kroppen o tvättmästaren i familjen samtalat o låtit bli o tvätta mina träningsbyxor eller om nån gömt dem.

Men nej inte skulle de heller få hindra mig! Hoppade några minuter sent i makens mjukis o placera min rumpa på bilsätet. - Mot gymmet!

Kallt, fruktansvärt iskalla vindar trots termometern visade nån +

Drog mig med armkraft upp på träningscyklen o börja sakta trampa. Sakta va ordet sa bill, sakta va ordet sa bull. Paus sa cykeldatorn... f-n pusta jag. Aj skrek knäna o sittmuskulaturen. Tårar brännandes bak ögonlocken.

Trampa intala jag mig själv. tre minuter TRE minuter pina jag mig igenom. på nivå 2, asså allvarligt nivå 2. de minns ja inte ens nör jag hade. hade ja de ens i början, jo de hade jag nog. Men nu e jag ju uppe o snurrar på 7-8 oftast o cyklar 6-10 minuter.


Röda bandet o mina armar fick mötas o sen var det bendragens tur, Våga mig inte på de i sidled. ingen boll heller.

Sjukgymnasten kom o sa till mig att de syntes att de va jobbigt o att jag skulle av försiktig. Inte konstigt att jag är svagare eftersom jag inte kunnat träna så mycket på sista tiden. Vårt mål med 2ggr/v har vi inte lyckats med många gånger, Men några:-) O dit ska vi igen nu! Tillbaka till grönt o blått gummiband, nya övningar, yes de e dit vi skall nu!

Pratade även lite om smärtrehab. Ev känner hon nån av sjg där inne. Hoppas kan man ju!

Nä upp en runda till på cyklen *höja sadel * dra sig upp * börja trampa * ställ in motstånd * fortsätt trampa

3minuter till pressa jag mig till- Envis säger de att jag är de som är runt mig. Inte som alla andra får ja oxå höra, sen om de är positivt eller negativt, de vet ja inte så noga.

Men till o med läkaren på mötet i onsdags kläckte de orden. Ja asså ja väljer o ta de som positivt.

Måste försöka skratta, se positivt så mycke man bara kan, livet blir inte roligare o bättre för att man deppar jämt.


SÅ -Nä allvarligt, ingen idé o gräma sig över detta. Jag kom iväg, jag gjorde så gott jag o kroppen kunde.

Ja får va nöjd! That´s it!


Soffan o jag igen, sökte barnläkaren, stängt idag. Hmm undra om de alltid har stängt, har lyckats komma fram en gång...


Ringde rektorn som tyligen ville att jag skulle ringa mig. Men helt ärligt om HAN vill prata med mig, vore de inte smidigare om HAN ringde MIG istället för att säga de till en personal som för fram de via min man? hmm Ja ja jag ringde honom direkt i onsdags när han hade bett om de, men han va på möte. Nytt försök idag, telesvar så nu läste jag in.  JAG är inte rädd för honom!


Hämtade hem en tös som såg heeelt förstörd ut. När de äntligen kommit snö så smälter den igen. Trodde minst de hänt något tokigt i skolan, men de e klart snön e ju stor i ett barns liv!


Käkade rester från igår. Skicka blommogram till en vän som tar polisexamen idag. Kunde ju tyvärr inte resa 60mil enkel resa för o fira honom. Hoppas blommorna värmer iallafall o visar att han e i våra tankar en dag som denna.


O vet ni till kvällsmat när resten av familjen åt tacos, då åt jag kulinariska höjder; RESTER från igår;-) hmm ganska trött på de nu o grymt sugen på tacos, kunde inte titta på familjens tuggande.

Imorgon skall jag tillaga svärmors omelett;-) omväxling förnöjjer.


Nån som läser som kan tipsa om skonkost??? 

 

Fångarna på fortet rullar på tv, jag e trött. Imorgon är det helg. Sovmorgon?? vakna utan klocka -yes!


Va rädda om er! Livet kan förändras snabbt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards