med-motEDS

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Siste Januari!

Av med-moteds - 31 januari 2014 12:00

Inte alls sugen på o stiga ur sängen imorse. Tur de bara va sonen som skulle iväg. Han klär sig o äter snabbt, till skillnad från sin syster som man får tjata  o tjata på för något ska hända så på morgonen.


Låg i sängen o tänkte om jag varit vaken något på natten, men nä jag somnade nog som en stock där i gårkväll o vaknade först av klockan när den ringde.


De hade inte snöat under natten men på fm tog det åter fart igen. Svårt o visa på bild men de va VITT i luften

snö31jan14   snöfall31jan14


Dotran är hemma med mig, lite nysig men pigg o glad:-) Hon har pillat mig i håret, borstat o sprayat vatten mmmm mysigt! Hon är nog mysdrottningen nr 1 den tjejen. Jisses va hon gillar o mysa:-)

hennes blåmärke på vänster sida ser ut så här idag 

                                                                    oohhh varför lägger sig bilden??  Måste få rätt på att vända dem!!


Jag har tyvärr känningar från den huvudvärken på v sidan idag oxå tog½ citodon på fm. O tänkte skönt, dags för osteopaten på fredag, men upptäckte nyss att jag är en vecka fel på de:-( fasen oxå!


Skulle egentligen tränat idag, men avboka pga huvudet o allmän trötthet i kroppen o så va donnan hemma med mig.


Mailade fk o nu kan jag tydligen scanna in mitt sjukintyg till min handläggare direkt, smidigt för sånna som mig som glömmer men även pga att posten har en tendens att slarva bort en del post elle rom det är fk som inte får in allt i sitt system. Fick veta att hade han mitt intyg innan 13 så skulle han fixa mitt ärende idag. Skicka in intyget o bara en kort stund senare kom ett mail: 4 dagars ersättning är på g, resten kommer som vanligt i slutet av nästa vecka. Min dimhjärna fatta inte varför jag skulle få 4 dagar. Fick maila åter o fråga o jo en karensdag så klart o sen varar ju deras månad från 21-20 inte kalendermånad ju, så de va ju helt rätt när ja bara fick de förklarat så visste jag ju de egentligen;-) Tur min handläggare har förändrats o nu känns jättebra!


Fått remissen till ortopeden till donnan för hennes fot oxå. Där gick de undan! Prata med läkaren för 1½ vecka sen ju. Dags o dit om 2 veckor. Hm ska jag ringa o se om vi kan få en tid en onsdag morgon istället, så de kanske kan få se en blå fot?? ja de tål o funderas på tills på måndag.


Softat hela em. Kom precis på att sonen igår bad om att vi skulel ha semlor till mellofikan. Sa då att vi kunde baka släta bullar som idag. Men de har ja glömt eller förträngt idag. eller ja jag har nog helt ärligt glömt de, teflonminnet e med mig lite väl ofta nu.

Fick samtal av maken, på måndag börjar sonen o spela trummor, kanon. Sen körde ja o hämtade sonen o han ahde lapp från tösens fröken: utvecklingssamtal måndag, okej tänkte jag fine...

Jag hade alltså glömt att sonen på typ samma tid hade trummor... Tur svärmor rädda oss o hämtar sonen. Stackaren får ju va där själv typ nästan hela lektionen, ja ja hela o hela den varar 20 minuter, ingen heldag direkt. De fixar han.

ja just de jag skrev om semlorna ja, glömde nästan. Ja antingen får vi väl baka släta bullar imorgon eller så köper vi färdiga helt enkelt. Semlor ska han få semleälskande sonen!


För va vi gör imorgon beror inte bara på min ork utan så även på vädret. 

Snö o sol eller åtminstonde uppehåll o helst lite vindstilla så blir det stallet o eventuellt rida för donnan.

Lite pulkaåkning kanske. Hade ju önskan om skridskoåkning, men bär isen? tja ingen aning. Snön isolerar ju liksom.. o snön kan ju oxå ställa till ytan... så nä nåra skrillor blir de nog tyvärr inte denna helgen.

Kanske tur för maken som fick nya skrillor av oss i november o sen dess inte fått tummarna ur o ta med raggisar till jobbet som just nu råkar ligga granne med stadium o prova en strl större... o nu va de slut= vi får chansa o köpa hem en strl störra via webben o så får han prova i lugn o ro hemma.


Under em tog sig ungarna ut o lekte i snön. Kul o kunna busa i snö!


Nu är det dags för fredagsmiddagen hos denna familjen, med en mamma som lever på skonkost light så är de lite trist o enformigt för närvarande.  Kör favvo i repris bakpotatis med fläskfilé o mannens finhackade grönsaker. Saknar dock en del sås, drar ner på den o sen saknas rödlöken i salladen o mängden sallad... men men må magen fortsätta bättra på sig så får de va värt dessa veckornas tråkmat.


note to my self: smutta INTE på makens öl, inte värt halsbrännan!


trevlig fredagskväll på er kära läsare!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards