med-motEDS

Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

Sista veckan i Juni

Av med-moteds - 30 juni 2015 23:00

Tisdag 23 juni

MR av nacken. E ganska säker att där stod bröstrygg i remissen, men sköterskan sa att de tagit bilder på nacken iallafall, tur de. Tappa va den delen av ryggraden heter... Kom på de, ( via google) halskotor....

Gick skitbra med MR. *STOLT*

Skulle ju gjort av axeln på morgonen men den kameran av trasig så de blev framflyttat.

Efter MR gick ja till en telenorbutik o kollade mobil, min gick sönder bara från ingenstans kvällen innan. Ingen tillstymmelse till liv alls.

Blev ett familjeabbonnemang nu så kidsen fick oxå ny lur liksom hemtelefonen. Ja köpte mig en

sony xperia z3 compact

  bild lånad från http://www.sonymobile.com/

Känne rmig nöjd förrutom att de verkar som något felar, förhoppningsvis simkortet, för den säger att den inte har sim i sig:-(


Onsdag 24Juni

Började dagen med migrän.... hade ett helvete o bli av med den, inte tid o ha de när ja har en massa måsten som ska avklaras...

Packade de sista i husvagnen o begav oss via ett köpcenter m telenorbutik till campingen. 

Telenor hittade att de va simkortet som va trasigt så ja fick ett nytt. De trista är att ja har inga kontakter eller något nu när ja inte får igång den gamla luren o de e annan strl på simkortet i denna....

Ställde upp vagnen när mannen kom o sen körde vi kollade vart fotbollsplanen låg o köpte poolklor i en butik.


Torsdag 25Juni

Dotra o jag hade tid hos osteopaten idag. Så först lämnade vi sonen på målvaktsskolan. Såg till att han checkades in o kom igång, sen åkte vi till husvagnen o käkade frukost o tog de lugnt. Körde via ett stort köpcenter o skulle reklamera sonens mobil. Men se felet skulle visa sig o de gjorde de inte då... Så inget byte.

Osteopaten började m loppan o hennes ena ben (radius) i underarmen hade kasat o de flyttade han tillbaka. Hoppas de gör att hon inte har så ont i sin armbåge framöver.

Sen hade hennes nedersta ryggkota snurrat lite åt höger så den rätta han till o i nacken o stod de still, så en stunds behandling där oxå. Donnan va så duktig o låg så fint stilla.

sen var de min tur. Han fokuserade på min nacke/rygg. Nerverna som ska röra sig på bredden tydligen, röde sig snarare uppåt o knappt de. Så där va stopp. Hoppas de hjälper min nacke lite!

Stanna till på ett fik på hemvägen o sen körde vi till husvagnen där vi möttes av en nöjd grabb! 
Ja somnade i sängen en stund innan vi käkade kvällsmat. Brukar bli väldigt trött när ja fått osteopatbehandling o ffa när han jobbar m min nacke.


Fredag 26 Juni

Migränkänningar igen, tog tablett tidigt medan vi packade ihop oss.

Lämna grabben på målvaktsskolan o softade lite i vagnen. Sen åkte dotra o jag o plockade 3liter jordgubbar innan vi packa ihop allt, kopplade o drog ut vagnen. Kvar till mannen var spillvattnet;-) Sen kollade vi på grabben en stund innan ja o dotra tog vagnen o drog hem. Bytte lite packning o när grabbarna kom körde vi till mina föräldrar.


Lördag 27 Juni

Weddingday  


Packa ihop oss o gjorde lite ärenden. satte en sats med fläderblomssaft av de fläderblommor mamma o dottern min hade plockat. 

Sen körde vi vidare till beachfotbollen.


Söndag 28 Juni

Upp o gjorde pastasallad till grabbarna innan vi körde ner m grejer till de på området.

Kollade ett gäng matcher o blev så slut i kroppen att ja inte visste vart ja skulle ta vägen:-o

Körde tillbaka till husvagnen, la mig pall på sängen m lite medicner i magen. 

Så fick ja veta att mina päron kommit dit, så vi körde ner igen. Grabbarna va superduktiga!!


Måndag 29 Juni

Tog de lugnt i vagnen lite längre idag o körde ner först vid 11.30 då sonen skulle stå.

Idag var det 4 matcher i grundspelet men de gick vidare till A slutspel. Så en lång väntan på den o så åkte de tyvärr ut i kvarten. Men de var riktiga kämpar! De lag de åkte ut med i kvarten blev 2a i turneringen!! O de hade spelat där i flera¨år. För våra grabbar va de första gången!

Ja var HELT slut på kvällen. La mig på sängen o när de andra var på stranden somnade jag.


Tisdag 30juni

Sista dagen m grabbarna. Packade ihop alla våra grejer. Körde via glassbåten o tog en glass o sen hem till mina päron.
Körde in m bilen på verkstad då bagageluckan strulade.

När vi sen körde hem stanna vi på ett biltema o då var heikiluckan öppen:-o hjälp för första gången hade vi glömt spärra den o den hade blåst upp:-o  Vi hade grym tur att den inte hade knäckts...

Köpte oss en ny spillvattenlunga då mannen hade tappat korken till luftningen på den gamla i avloppet när han tömde den på campingen;-) o den luftningen satt i botten.....

Kom hem o insåg att poolpumpen inte hade gått under denna veckan... Bara o backspola, köra pumpen o slänga i ny klorpuck...

Gjorde inte så mycket här hemma. TRÖTT, somnade innan 22.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards