med-motEDS

Alla inlägg den 16 juni 2015

Av med-moteds - 16 juni 2015 13:16

Till frukost passade donnan som va trött imorse.

När jag hade lämnat på ridlägret möttes ja av en vaken son:-o redan halv 10 jisses;-)

Käkade frukost ihop m sonen.


Varit ute o stödsått gräsmattan. tyvärr funka de inte o använda stroller spridaren som jag hade tänkt. Tänkte fyllt den med grus uppblandat m gräsfrö. Fick så snällt strö ut grus/frö manuellt...

Så Nu ligger jag inne o pausar i soffan o kollar play- sofias änglar.

Ikväll får mannen hjälpa mig o sprida ut mer grus på hela gräsmattan så de kan åka ner i "vertikalskärarspåren", behöver få ner mer luft o dränering i gräsmattan. Tänkte ge gräsmattan lite näring i början på nästa vecka oxå;-) oj va ja pysslar om min gräsmatta;-)


Har sedan igår eller förrgår nåt ömt parti som stramar i högra sidan av nackbasen. Känns skönt o veta att jag har tid inbokad hos osteopaten nästa vecka. E rädd att han kommer gnälla om min nacke...



Blev plockat o delat en massa rabarber som nu är på infrysning o så bakade ja en plåt m rabarberkaka när ja ändå var igång:-)


Ja hämta hem tösen o en ridkompis o vi käkade på altanen ihop o plötsligt tog de stopp när ajg åt min andra portion o sen for yrsel o illamående över mig. Fick bannemig springa in o spy lite. Dock va de nog bara vätska som kom. skumt skumt.

Fortsatte va lite yr en stund efter men illamåendet släppte väldigt fort. Stannade i badrummet till 12 då mannen väckte mig o sa att de nog inte va s bra för min kropp o ligga där. Så han bäddade ner sig i soffan o ja intog sängen. Hoppas verkligen inte de e nåt smittsamt m tanke på donnans ridläger o sen har vi bjudit hit mina päron o bror m tjej på midsommarafton....


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards