med-motEDS

Alla inlägg den 3 juni 2015

Av med-moteds - 3 juni 2015 21:15

Om man har feber signalerar ju faktiskt kroppen att man behöver vila. Oavsett anledning till febern.

Men dynger kroppen till med lite öronont o halsont så kankse människan som äger kroppen fattar de lite bättre??

Det har iallafall hänt mig nu 3 ggr på relativt kort tid att när kroppen tycker de blivit för mycket så nöjer den sig inte med 37.8-37.9 som innan utan den slänge rpå hals o öronont o matthet i kroppen så att ja liksom verkligen ska fatta att ja ska VILA!!


Ja o idag bestände jag mig för att jag får lyssna på kroppen fram till 16, sen måste jag trotsa den...

Hade tänkt göra ett ärende i samband m att jag hämtade dottern. Men faktum var att ja typ en timme innan lagt mig på soffan för 20min power nap o somnade så gott o hade svårt o vakna nrä klockan ringde. Ställde fram 5 min o hann o somna om igen. Ett par ggr gjorde jag så innan jag insåg att de e sömn min kropp behöver så ja ställde fram klockan så långt ja kunde innan ja skulle va tvungen o köra för o hinna hämta tösen i tid.

Var ett mycket bra beslut!


Vilade igen när vi kom hem från skolan, men somnade inte.

Sonen bakade kladdkaka vi skulle fika på när farmor kom på kvällen o ja körde ner o köpte en bukett i försenad morsdagspresent till svärmor.


Iväg på ridning o dottern red den lille vite o de blev superfin galopp idag! o så red de barbacka. toppen!


Hem o käkade lite snabbt o tog emot svärmor innan ja hoppade in för snabbdusch o sen vidare på föräldramöte i sonens klass. Blev ett rejält möte. En ny fröken som verkar va redig o bra. Hoppas hon kan få fram kunskapen hos ungarna ordentligt till hösten!


Hem o fikade m svärmor o hon fick sin bukett som hon blev så glad för. Valde 2 solrosor, en lime santini o ett mörkt palmblad bakom. Läckert!


Så var denna dagen gången o febern höll sig kvar. Ja ja hade fått bort den periodvis under dagen med ipren.

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards