med-motEDS

Direktlänk till inlägg 25 september 2015

Samlat dokument

Av med-moteds - 25 september 2015 21:45

23e

fick fika sällskap av fina vännen A med hennes lilla F. Skönt o skingra tankarna. Har ont i min nacke, lite småillamående o så e de ju trist när ja tänker på allergierna.


Minns inte så mycket mer av dagen. Sov säkert en del, för de gör ja de flesta dagar nu för tiden....

Va iväg o köpte höstskor till dotran iallafall o levererade en massa från klubbförsäljningen.

Dotran valde kavat höstkänga.

Efter träningen kom sonen o sa att han kände sig lite snorig.


24e

Småförkyld son som kom upp idag men fick gå o lägga sig igen. 

Själv styrde ja efter frukosten kosan mot bettfysiologen. Frågan om skenan kom givetvis upp o ja ja sa ju som de var att vi inte kommer överens skenan o ja, eller ja min tunga o skenan e inte direkt bästisar.

Så nu fick tungan sin vilja igenom o skenan får bli kvar i sin burk.

Gympan ska ja fortsätta med, ja käkgympan.

O sen börja han snacka akupunktur o ja försökte vackert glida in samtalet på annat, men den där bettfysiologen han e envis han o lyckades få in mig där igen. Vill du fundera fråga han mig; eh jo de vill ja egentligen, men nä ja gör de inte för då kommer ja säga nej. Så nu svarar jag ja istället typ sa ja.

8ggr akupunktur i 8 veckor. Kommer att sättas av bettisen själv o inte som i vanliga fall en sköterska o han kommer ta de grymt försiktigt för o inte trigga min migrän. Isch va har ja gett mig in på... Trött, illamående o till o med kräkas kan man göra av de:-o Tror bestämt mannen min får så vackert följa med mig åtminstonde första gången som blir om några veckor:-o


Körde förbi ikea o plocka på mig lite Algotsaker till garaget. Har ju köpt ny kyl till garaget vilket får oss o möblera om liiite där ute. Den gamla kylen var lägre. Så några hyllor byter typ plats kan man enkelt säga.


Köpte även danfast fastfog till vår gång vid trädgårdslandet.


Hem till min krasslige påg som inte var så värst krasslig skönt nog. Han satt vid datorn den mesta tiden. 


Själv hamna ja i sängen o sov en stund. Alltså att sova 20 min o sen ha fått en skön power, de funkar inte längre. Hjälp va seg jag är. Fick typ tvinga upp mig när det var dags för ridning med loppan.

Hon fick den lille vite idag också o red dressyr helt ok idag. Många galoppfattningar då de skulle rida en bit på stora A volten i Höger galopp o så bryta av, lite av stora C volten i Vänster galopp, bryta av o så höger igen när de bytte volt.


Plötsligt när vi satt i soffan på kvällen kände jag att de var migrän på gång. Tänkte lyda doktor U o somna utan medicin. 



25e

Vakna till nån runda o de va bättre med huvudet, nästa gång ja vakna va de värre, men nä ingen medicin! När ja vakna för uppstigning va de lugnt, men de for på mig sen vid 8 snåret eller så igen. Halv 10 kände jag att nä nu tar jag pilla. Ja vill va människa också.

Sonen va hemma idag också så ja sa till honom att ja la mig m medicin (Almogran för andra gången). Tog en bra stund o somna men sov väl i nån timme. Seg som få o kom inte upp. tror ja slumra lite till.


Stack me sonen ner o hämta hans id-kort o en liten sväng på tippen. Längtar efter o få in min bil i garaget juuu.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards