med-motEDS

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Tisdagen 4september o lite måndag

Av med-moteds - 4 september 2012 17:55

Ja mannen har vabbat må + tisdag för ja donnan i familjen har ju feber. PÅ måndagen va de int emycket med henne, låg i soffan hela dagen o skrek till in i mellan om nackont. Hade även ont i huvud o hals, halsen va jättesvullen:-( alvedon hela dagen!

Tisdagen a betydligt bättre o hon har lekt en del m sig själv under dagen.


Jag va ju o skrev in mig som kan läsas om i annat inlägg o idag har jag fixat en massa pappersexercise o fler samtal o så tränade jag i fm. Sååå trött efter det.

Kan de bero på att jag idag cyklade på nivå 5 o i 9 min istället för nivå 4 o 7minuter tro? eller på att jag testade promenadband o gick i drygt 2 min?? Ja resten giock bra o jag har naacken rätt när jag kör armhävningarna. Lite ont i vänster armbåge då jag gör bicepsträning med grönt band. 10-12 *2

Funkar inte med stjärtlyft, testa med bara 3 *2 men de känns som att jag spänner nacken för mycket o de smärtar ner i skinkan oxå. ska efter samtal m sjukgymnasten testa använda bollen som stöd nästa gång. dvs to nästa vecka.

Känns bättre i högra skuldran idag än de brukar kännas efter träning! kan de bero på min stretch där jag tar handen om en stolpe o kurar ihop? har gjort den lite förr me andra gången jag kör den i samband med armhävning/ biceps.....



Eftermiddagen blev tung:-( fick ett sms från en gammal kompis från förr. Vi har inte haft mycket kontakt på senare år men så fick jag veta jobbiga saker i jan o sms honom o hörde läget. Idag kom ett sms som sagt, inget kul sånt:-( Hans fru somnade in i lördags:-( en man saknar sin fru o 2 små pytte barn saknar sin mamma:-( fy fan för cancer!!!



Ja sen fick jag kallelse till arbetsförmedlingen oxå, nåt info möte på fredag... jajja jag ringde o fråga om de va rätt eftersom jag ska på kartläggningsmöte m rehab på måndag men hon tyckte helt klart jag skulle gå innan ändå... ja ja bäst o lyda annars ryker akassan.....


nu e sonen o mannen på fotbollsträning o jag ska lägga mig o vila min kropp!


Läkarintyget kom med posten idag, bra ifyllt! skickar de till försäkringskassan imorgon, hinner inte iväg m poste nu ändå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards