med-motEDS

Direktlänk till inlägg 30 december 2013

Nyårsafton

Av med-moteds - 30 december 2013 12:13

Ingen klocka som väckte mig idag o ändå vakna jag vid 9 tiden. Resterande del av familjen sover o de ska de få göra idag så de orkar med nyårsfirandet!


Ska duka fint här hemma o duka upp sällskapsspelet vi skall spela också. Oxfile´n är uppe ur frysen redan.

Barnen skall baka kladdkaka o om jag orkar passar jag på o baka en tårtbotten då oxå.


KOm precis på att jag får klä mig o fara ner t ica innan hela stans folk e där! behöver rostebröd o egentligen timjan oxå. kanske borde välja coop o hoppas de har timjan. tänkte ju reducera en rödvinssky till ikväll o även ha till kommande kalas... yupp hej o ivaj m mig. Återkommer under dagen

Varit o handlat på coop, men nån timjan fick jag inte med mig:-( Fick bli ett annat rödvinsrecept o de står o puttrar på spisen i detta nu:-)


Tyvärr känner jag mig lite småförkyld, som om de ska komma nu:-( sjuk på födelsedagen, nej helst inte. Återstår o se vad som händer. Ont i ryggslutet o höger skulderblad har jag oxå o känner mig trött/hängig i kroppen. Hoppas jag orkar va trevlig o fira nyår m min älskade familj.


Jahopp feber från o till så jag går på alvedon för o orka med.

Spelade lite tjuv o polis men jag åkte ut först. vilade lite o sen blev de en lång varm skön dusch som gjorde mig lite piggare o så. PÅ med långlänningen o raggisarna;-)

 

Nu har vi ätit förrätten som blev en enkel lax o räktoast    som serverades på våra "nya" assietter o med blomsetr på bordet:-)    


Snart väntar huvudrätten, hoppas min mage o halsbränna ska tycka de är ok med mat.


Avslutar detta inlägg, kanske jag kikar in via mobilen en runda oxå, vem vet.

Annars ett jätte gott nytt år på er alla, må 2014 bli vårt liv!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards