med-motEDS

Alla inlägg den 3 september 2014

Av med-moteds - 3 september 2014 21:15

Steg som vanligt upp m ungarna, men idag fick ja så snällt äta frukost med dem oxå. Dags för rehab start!

Donnan kom upp med jätteont i båda fötternas utsidor o uppe på ena foten:-( Fick bli fotåttor på bägge fötterna:-( Pratade med fröken o informerade om både fötter o glasögon.

 

Körde in å rehab o va där på fm. Hämtade barnen o så gick musten ur mig. Käkade lite o hamnade i soffan. Masken hade trillat av o energin tog slut! Somnade i soffan o sov någon timme.

Dottern hade jobbigt med glasögonvalet, Med lite hjälp hade hon sållat ut så hon valde mellan 3 o snart mellan 2. Kikade ner på specsavers igen för o se om de hade liknande. De hon valde på hade butiken lite långt ifrån kom jag på....

Specsavers e ju trots allt väldigt billiga, så vore ju nice om hon hittade några där... Men nix! Slutade med en liten lokal optiker med bra hjälp o 2 bågar hemlånade.

Hem o slutförde schemat om logistiken runt mina rehab veckor. Därefter soffan! 

 

Tisdag uppstig o en lämning i skolan. Tösen fick ha alvedon för sina fötter o fortsatt fotåttor på.

Hem o åt frukost i lugn o ro innan jag begav mig till ett alldeles tomt gym!

Satte mig på cyklen o kände mig nöjd med att jag kämpar på med mina övningar trots smärta o trötthet! Hade sjukgymnasten för mig själv så hon kollade o diskuterade runt mina nya övningar. Känns bra!

 

Hem för klädombyte lite snabbt o vidare till köpcenter nr 1 för glasögonreturer. Passade oxå på o kika fter en blus ja tänk köpa till en 25års fest vi ska på. Fanns tyvärr inte i rosa i butiken, men provade modellen o ja gillade den! Blir webköp!

     

Vidare till köpcenter 2 för nästa glasögonlämning o förbi köpcenter 3 för snabbkik i en lagerbutik. Letade främst en blus som alternativ till mig samt pösiga brallor till donnan vilka jag hittade.

 

Hämtade upp tösen o körde ner med henne till optikern o beställde brillorna hon bestämt sig för o sen slockna ja på soffan!

 

Fick så snällt pallra mig ner o lämna sista omgången brillor oxå innan de vart kväll på riktigt.

 

Onsdag o uppstigning o fixande med barnen. Va tvungen o ta en snabbdusch. Skjutsa o släppte av dottern som gick in själv o så körde jag vidare till rehab.

Start redan 8.30 idag. Trångt om p platser o så hade jag ont. Va lite domnad i benen o stel. Så glömde ja så klart kortet i p automaten o fick knata tillbaka en extra gång- typiskt! Men tur jag kom på kortet! va mitt mastercard m kredit på....

Kände mig hyfsat pigg efter rehab idag men de va segare idag, kände som om tiden segade sig mer fram o ja hade en del smärta som flyttade sig o efter avspänningarna va de domnat o jobbigt i ryggslut o ner i benen. Jobbigt o sitta så mycket som vi gör. Ja reser mig ändå en hel del upp. Fick guldstjärna för de imorse av arbetsterapeuten;-)

E de så man samlar gudstjärnor kommer ja va rik på dem när dessa veckor e över!

 

Hämtade upp dottern som hade sån hemsk huvudvärk att hon höll sig om huvudet. Fick i henne alvedon direkt o så lite mat som gjorde susen. Hon vill så gärna få glasögonen redan idag. Annars kommer ja ju fortsätta få ha ont i huvudet varje dag tills de kommer sa hon besviket.

 

Somnade sen återigen en liten sväng på soffan men vaknade av att dottern tydligen dragit ut nästa framtand på sig själv... Tuff brud!            

Tänker inte göra allt för många knop ikväll. Har ont i min högra skuldra o e sliten. Mannen tyckte ja såg sliten ut.

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards