med-motEDS

Alla inlägg den 29 september 2014

Av med-moteds - 29 september 2014 08:30

Jisses så dimmogt det var när vi steg upp. O ont i kroppen hade jag. Frukost med älskade kidsen, sen släppte jag av dem vid skolan o begav mig i god tid till rehab. O de kändes skönt o ha god tid när man körde som i mjölk stora delar, tills rullgardinen drogs upp o solen bländade istället!

Startade rehabdagen med Arbetsterapi o då är där 2 at som ska hjälpa till. Idag blev jag helt ensam med dem!!!

Påbörjade en V kudde för avlastning av armar i soffan. Fick sytt klart innerdelen så den skall fyllas nästa gång!


Vidare på PTT

Pratade om selektivt tänkande, att vårt tänkande ofta påverkar hur vi agerar o att vi även med tanken kan förvärra/förbättra situationer.  Vilket jag fick bevis på senare på EM, coolt!

Lunchpaus o vi har skoj ihop i gruppen! Tycker att man hör från gruppen som e före oss om en massa krämpor o neggigt, de e inte mycke vi pratar sånt när vi har paus utan vi bryr oss om andra bitar oxå om våra nyfunna värkvänner!


Em avslutades med teoripass med sjg om kroppen, o fysisk aktivitet. Fick titta mycket på skelettet o fick mig bannor när jag sa att jag snurrar nacken så att de smäller:-O Där finns ingen kulled i nacken så de måste jag sluta med NU! Fick testa en nackkrage för o bli påmind, ska visst få testa nån annan sak som inte var på plats just då. ops ops....

Pratade om att jag vill slipa bort lite på bäckenet som gör ont när jag cyklar. Det heter visst sittbenskammar, men de behövs visst inte;-) Lär finnas nån förlängare till cykelstyret så att man sitter så där "snyggt" rakt upp.

Måste kollas upp!


På kvällen plockade vi undan lite här hemma för städning under tisdagen, goa städerskan kom o hämtade nyckel, hon e ju bara sååå go!!


Börjar ju känna av min halsbränna mer igen, i fredags var de riktigt jobbigt på em/ kvällen. Trist nog är det nog så att den påverkas av stressen. Även om ja inte känner mig stressad så pressar ja antagligen min kropp mer än den egentligen orkar. o ja de vet ja ju egentligen...


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards